Po Favoritu slaví jubileum i Škoda 450. Předchůdkyni slavného kabrioletu Felicia je 60 let

Na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně představila v roce 1957 mladoboleslavská automobilka elegantní roadster s plátěnou stahovací střechou. Škodu 450, která dostala jméno podle počtu válců a výkonu motoru, vidělo před 60 lety přes jeden a půl miliónu lidí. Model sjížděl z linky v závodě v Kvasinách a byl určen zejména pro náročně světové trhy, mimo jiné pro Německo, Velkou Británii a USA.

Tento článek je více než rok starý.

Mladá Boleslav Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Od února 1959 sjížděla z linky ŠKODA FELICIA, následník modelu ŠKODA 450. Tento model se vyráběl do roku 1964, a to rovněž v Kvasinách.

Od února 1959 sjížděla z linky ŠKODA FELICIA, následník modelu ŠKODA 450. Tento model se vyráběl do roku 1964, a to rovněž v Kvasinách. | Foto: Škoda Auto | Zdroj: Škoda Auto

Škodu 450 vystřídal o dva roky mladší model kabriolet Škoda Felicia. Designově se modely od sebe lišily velmi nepatrně. Proto si právě mnozí dodnes pletou Škodu 450 a Škodu Felicii.

Na fotografii Viléma Heckela je roadster zachycen ve společnosti Miss USA 1957 Charlotte Sheffield. | Foto: Škoda Auto | Zdroj: Škoda Auto

Podélně uložený čtyřválcový motor poháněl zadní kola, výkon motoru byl 50 koní. Díky inovativnímu konceptu podvozku s nezávislým zavěšením kol měli cestující pohodlnější jízdu i na špatných komunikacích.

K velké oblibě tohoto vozu s konfigurací sedadel dvě a dvě přispěl vedle designu i prostorný interiér a skládací střecha. Řidič a spolujezdec seděli na jednodílné lavici.

Nejnovější typ modelové řady 440 - 445 - 450 jste si mohli tehdy pořídit za 42 tisíc korun. Do léta 1958 se v Kvasinách vyrobilo pouhých deset kusů vozů. Sériová výroba začala až poté. 

Přesto během éry čtyřistapadesátky spatřilo silnice světa pouze 1010 kusů vozů. Zhruba dvě třetiny všech vyrobených vozů typu Škoda 450 byly dodány zahraničním zákazníkům. Čtyři sta z nich vyvezla automobilka do Spojených států amerických.

Miláček publika, sympatický kabriolet ŠKODA FELICIA, patří k tradičně úspěšným účastníkům rallye Hamburg-Berlin-Klassik. | Foto: Škoda Auto | Zdroj: Škoda Auto

V roce 1959 nahradila model 450 Škoda Felicia. Ta, ač na první pohled velmi podobná, získala si oblibu nejen kvůli svému designu, ale také několika vylepšením. Nově tvarovaná palubní deska a sportovněji pojatá řadicí páka na středovém tunelu uspokojila nejednoho řidiče. Než v roce 1964 přišla na řadu tisícovka, vyrobilo se přes 14 tisíc kusů Felicie. Škoda Felicia pozornost přitahovala i tehdy moderní „křídélka“ na zadních blatnících.

rez Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme