Prodej nových aut v Česku dosud letos roste. Navýšení zájmu je o pět procent, nakupují hlavně firmy

Prodej nových aut v Česku vzrostl za 11 měsíců o 4,4 procenta na 190 668 vozů. V listopadu klesl meziročně o 7,5 procenta na 16 174 aut. Byl to ale o 28 procent lepší výsledek než v říjnu. Nakupovaly hlavně firmy, na které připadá 76 procent prodaných vozidel. Oznámil to v pátek Svaz dovozců automobilů.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škoda Fabia

Nejprodávanějším modelem je Škoda Fabia | Foto: Jan Říha | Zdroj: Český rozhlas

První je značka Škoda s poklesem o skoro pět procent na 65 244 prodaných aut, následují Hyundai s 18 514 vozy, Volkswagen s prodejem 15 829 aut a dále Toyota a Kia.

Výroba aut v Česku v říjnu meziročně klesla o 47 procent. Na vině je zejména nedostatek čipů

Číst článek

Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Fabia s 14 373 vozy a Škoda Octavia s prodejem 12 404 aut. Následuje Škoda Kamiq, Hyundai i30 a Škoda Karoq. V listopadu se za Škodu a Hyundai dostala na třetí místo Kia, čtvrtá je Toyota a pátý Volkswagen.

Z hlediska paliva vede benzin s podílem 68,3 procenta, podíl nafty klesl na 24,7 procenta. Registrace automobilů s alternativním pohonem jsou letos téměř dvojnásobné proti loňsku s celkem 25 545 prodanými vozy.

Až rok čekací doby

Podle generálního ředitele Toyoty ČR Martina Pelešky se v Evropě vyprodala většina skladových vozů a nové objednávky míří do výroby, což znamená v případě japonského výrobce čekací lhůty čtyři až osm měsíců, u některých značek však mohou přesáhnout jeden rok.

Automobilky přitom začaly dohánět výpadky způsobené nedostatkem čipů a jedou naplno. „Za celý rok směřujeme k 20 tisíc objednávek, což je historické maximum a o 7000 více, než byl náš původní předpoklad,“ uvedl Peleška v tiskové zprávě.

Čekací doba na nové auto až jeden rok. Za dlouhými lhůtami stojí nedostatek čipů, ale také vyšší poptávka

Číst článek

Menší zájem o autobusy

Registrace lehkých užitkových automobilů zaznamenaly celkově nárůst o 13 procent na 17 274 vozů. První je značka Renault s 2185 registrovanými vozy, následují Fiat a Ford.

Prodej nákladních aut proti loňsku vzrostl o 18,3 procenta na 7638 vozů. První je značka Mercedes-Benz, druhý MAN a třetí DAF.

Registrace autobusů jsou letos o čtvrtinu nižší než před rokem. Prodalo se 868 vozidel. V listopadu klesly meziročně o 65 procent. První je značka Iveco Bus s 328 registrovanými autobusy, následují SOR a Setra.

Prodej motocyklů meziročně stoupl o šest procent na 21.057 strojů. První je značka Honda s 4203 registrovanými motocykly, druhá skončila Yamaha a třetí CF Moto.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme