Příliš šikmé oči. Mercedes-Benz stáhl v Číně reklamu, veřejnost kritizovala zobrazování Asiatů

Automobilka Mercedes-Benz stáhla v Číně reklamu, která v zemi podle agentury Bloomberg vyvolala debatu o tom, jak zahraniční společnosti zobrazují asijské rysy. Video bylo v sobotu zveřejněno na účtu společnosti na sociální síti Weibo a později odstraněno kvůli odporu veřejnosti, uvedl státní list Global Times.

Tento článek je více než rok starý.

Peking Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

„Líčení modelky vypadalo jako šikmé oči a opět vyvolalo vášnivou diskusi uživatelů internetu. Podle mnohých z nich líčení odráží západní stereotypy o Asiatech,“ uvedl deník.

Mercedes-Benz je poslední firmou, která se v Číně stala terčem spotřebitelského nacionalismu, napsala agentura Bloomberg. V minulosti obdobné kritice čelil například italský módní dům Dolce & Gabbana, švédský prodejce oděvů Hennes & Mauritz (H&M) a další firmy. Společnost Christian Dior přestala v listopadu používat fotografii modelky, která podle státních médií „očerňovala asijské ženy“.

Ženy se proměnily v krávy. Za svou reklamu se jihokorejská firma omluvila

Číst článek

Minulý týden se strhla na čínských sociálních sítích bouře kvůli tvrzení, že americká společnost Walmart přestala ve svých čínských obchodech s potravinami Sam's Club prodávat zboží z provincie Sin-ťiang. Západ Čínu kritizuje kvůli porušování lidských práv tamních etnických Ujgurů. Ze stejného důvodu minulý čtvrtek americký prezident Joe Biden podepsal zákon, který zakazuje dovoz zboží ze Sin-ťiangu.

Čínští uživatelé internetu v poslední době hojně probírají způsob, jakým jsou v reklamě zobrazovány oči modelek. Čínská společnost Three Squirrels se nedávno omluvila za reklamu, v níž byla modelka Cchaj Niang Niang nalíčená tak, že měla výrazně šikmé oči, uvedl deník South China Morning Post.

Modelka na Weibo označila kritiku za přehnanou. „S úzkýma očima nejsem snad Číňanka?“ napsala na sociální síti. „S vlastenectvím jsem zajedno. Nafukování problémů z běžných záležitostí se ale stalo chorobnou posedlostí,“ dodala.

V Číně se za ideál krásy považují velké oči a světlá pleť, a tak také vypadají tváře většiny modelek, upozorňuje BBC.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme