Nespolehlivý přenos dat z eCallu. Kvůli softwarovým problémům zastavila Škoda Auto dodávky octavií

Automobilka Škoda Auto pozastavila dodávky nových modelů Octavie kvůli problémům se softwarem přenášejícím data asistenta tísňového volání neboli systém eCall. Situaci automobilka řeší, o dalších krocích bude informovat, sdělil ve čtvrtek mluvčí společnosti Škoda Auto Pavel Jína.

Tento článek je více než rok starý.

Mladá Boleslav Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nový model Škoda Octavia

Automobilka Škoda Auto pozastavila dodávky nových modelů Octavie kvůli problémům se softwarem přenášejícím data asistenta tísňového volání neboli systém eCall (ilustrační foto) | Zdroj: Škoda Auto

„V průběhu interního šetření jsme zjistili, že některé vozy nového modelu Octavia mohou být postiženy nespolehlivým přenosem dat ze softwaru řídící jednotky online konektivity (OCU3),“ uvedl Jína.

Výroba aut v Česku za čtyři měsíce klesla o třetinu. Jen za duben to bylo o téměř 90 procent

Číst článek

Podle něj proto nelze garantovat plnou funkcionalitu systému eCall, který musí mít dle evropské legislativy všechny nové modely od 31. března 2018. Na problém už upozornila některá média.

Kdy budou dodávky obnoveny a zda bude třeba svolat už dodané vozy na opravu, zatím není jasné. „Vyhodnocujeme všechny detaily a pracujeme na řešení. Další kroky budou ohlášeny hned, jak to bude možné,“ dodal Jína.

Problémy se softwarem spojeným se systémem eCall řeší též německá automobilka Volkswagen, Škoda Auto je součástí stejného koncernu. Pozastavené jsou též dodávky nejnovější generace modelu Golf, výroba vozů bude prozatím pokračovat, auta však budou zůstávat na skladě.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme