V českém automobilovém průmyslu zatím nehrozí propouštění, říká Wojnar z představenstva Škody Auto

Automobilky v Evropě chystají kvůli pandemii hromadné propouštění, například Audi chce do několika let zrušit desetitisíce pracovních míst. O práci přijdou až tisíce lidí. Mělo by se bát i Česko? Na otázky týkající se situace ve Škodě odpovídal ve Dvaceti minutách Radiožurnálu člen představenstva Škody Auto Bohdan Wojnar.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Člen představenstva Škody Auto Bohdan Wojnar byl hostem Dvaceti minut Radiožurnálu | Foto: Khalil Baalbaki

„Pracovní síla je to nejcennější, neměli bychom se jí zbavovat tak snadno. Každý rozumný podnikatel by si ji měl zatím ponechat,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva Škoda Auto a prezident Sdružení automobilového průmyslu ČR.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si celý rozhovor s Bohdanem Wojnarem

Případnému propouštění proto zatím říká „ne“. „Samozřejmě se obrací každá koruna, cíl je ale tomu zamezit a udržet kmenové zaměstnance na palubě,“ zdůrazňuje v rozhovoru Vladimírem Krocem.

Návrat na předkrizovou úroveň?

Za propouštění v evropských automobilech ovšem nemůže pouze koronavirus. Někteří výrobci avizovali propouštění už na začátku prosince. „V České republice to ale neplatí, první dva měsíce roku ukázaly, že výrobci jsou tu v dobré formě. A nyní se čísla postupně vracejí na předkrizovou úroveň.“

Analytici odhadují, že celosvětový propad automobilového průmyslu letos bude činit 20 %. Například výroba aut v Německu bude letos nejnižší od roku 1984. „Výroba v Česku za květen je na úrovni 50 %, v červnu už je tam ale opět náznak zlepšení a postupného návratu do formy.“

Vladimír Kroc Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme