Škoda bez zpětných zrcátek a otočné sedačky. Automobilky ve Frankfurtu nahlédly do budoucnosti

Jak budou vypadat auta za pět nebo deset let, ukazují automobilky na různých konceptech a studiích. Na autosalonu ve Frankfurtu má svůj prototyp každá velká automobilka, od BMW po Škodu. Mladoboleslavská automobilka do Německa přivezla koncept svého elektrického SUV, který už na jaře ukázala v Šanghaji.

Frankfurt Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

V hale 3 zhasla na chvíli světla, před kamery a desítky novinářů vjela škodovka barvy šampaňské. Auto se jmenuje Vision E. A i kdyby nehrála hlasitá hudba, nikdo ho neuslyší, jezdí totiž na elektřinu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Škoda bez zpětných zrcátek a otočné sedačky. Automobilky ve Frankfurtu nahlédly do budoucnosti. Na místě natáčel Matěj Skalický

Sedáme do otočných sedadel. „Auto nás vítá. Podívejte, sedačka se k vám natočila, abyste do ní mohl jednodušeji nasednout. A když auto řídí samo, volant se zasune a sedačka se posune dozadu, abyste měl víc místa,“ popisuje pro Radiožurnál interiérový designér Škoda Auto Federico Fachini.

Sedíme ve skleněné kukani, celý strop je skleněný a je vidět do všech směrů.

„Chtěli jsme docílit větší prostorovosti v interiéru, aby tu bylo pocitově víc místa,“ vysvětluje interiérový designér Škoda Auto.

Nejsou tu žádná zpětná zrcátka. „Zrcátka tu nejsou, ale máme tu malé kamery. A tady po stranách vidíte displeje, na kterých se vám všechno ukazuje,“ ukazuje Fachini.

Lávově červená Kia potřebuje 19 vrstev barvy

Přesouváme se o několik výstavních hal dál, až do čísla devět, kde má své vozy vystavená korejská Kia. Návštěvníci si mohou prohlédnout i nový ohnivě rudý koncept Proceed. Auto opět nemá žádná zpětná zrcátka ani střední sloupek. 

„Silueta připomíná fastbacková auta. Co se mi ale na autě líbí nejvíc, je design oken, to je velmi silná stránka vozu. S podsvícenou linkou na céčkovém sloupku to je přeci úžasný nápad, s tím ještě nikdo nepřišel,“ přibližuje pro Radiožurnál evropský šéfedesignér Kia Motors Gregory Guillaume.

„Další věcí je variabilita materiálu a barev, se kterou jsme přišli. Je potřeba 19 vrstev barvy, abychom dostali tuhle červenou a je neuvěřitelná,“ doplňuje.

Ať už jsou koncepty ve Frankfurtu barvy šampaňské nebo lávově červené, mají nebo nemají zpětná zrcátka nebo většinou jezdí pouze na elektřinu, jsou to všechno zatím pouze ukázky, k čemu  současný autoprůmysl spěje. 

Jak už se ale v minulosti několikrát ukázalo, přechod od automobilového konceptu k sériovému vozu je leckdy mnohem rychlejší než by se na první pohled mohlo zdát.

Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme