Úřady v USA kvůli nefunkčním airbagům prověří přes 12 milionů aut

Úřady ve Spojených státech budou muset kvůli potenciálně vadným airbagům prověřit až 12,3 milionu aut značek Toyota, Honda, Kia, Hyundai, Mitsubishi a Fiat Chrysler z modelových let 2010 až 2019. Podle zahraničních agentur to v úterý oznámil americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu. Rozšířil tak vyšetřování, které zahájil už loni.

Washington/Detroit (Aktualizováno: 19:29 23. 4. 2019) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Airbagy, které se nenafoukly, mohou mít podle vyšetřovatelů v USA na svědomí až 8 úmrtí. (ilustrační foto) | Zdroj: Pixabay

Podle dosavadních zjištění hrozí, že airbagy v uvedených vozech se při nárazu nenafouknou a je možné, že tato závada mohla být v USA příčinou až osmi úmrtí při dopravních nehodách. Ovládání airbagů původně vyrobila firma TRW Automotive Holdings, kterou teď vlastní německá společnost ZF Friedrichshafen, uvedla agentura Reuters.

BMW plánuje kvůli nebezpečným airbagům zkontrolovat téměř půl milionu vozů

Číst článek

Řídící jednotka airbagů může při havárii selhat, pravděpodobně kvůli nežádoucím elektrickým signálům, které se objeví při havárii. To pak podle dokumentů Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu může poškodit řídicí obvod airbagů a znemožnit jeho funkčnost.

Německý výrobce uvedl, že při vyšetřování spolupracuje se zmiňovaným úřadem i s automobilkami. Němci firmu TRW převzali v roce 2015.

Úmrtí připisovaná airbagům

Vyšetřování bylo zahájeno loni, když byly hlášeny dvě havárie, jedno úmrtí a dvě zranění připisovaná vadným airbagům. S prověřováním airbagů prozatím začaly automobilky Hyundai, Kia a Fiat Chrysler. Firmy Hyundai a Kia s problémem spouštění airbagů spojují čtyři úmrtí, Fiat Chrysler pak tři. Po zjištění souvislosti firmy svolaly ke kontrole celkem 2,5 milionu aut.

K rozšíření kauzy došlo poté, co vyšetřovatelé zjistili, že v loňském a v letošním roce se staly dvě vážné havárie vozů Toyota Corolla, ve kterých se airbagy nenafoukly. Jeden člověk při nich zemřel.

Vyšetřovatelé nyní zhodnotí, jak jsou řídicí jednotky airbagů citlivé na elektrické signály, a také další faktory, které by mohly nafouknutí airbagů zabránit.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme