Ford, Buick i Praga. Automobilové legendy minulosti bojovaly na Zbraslavi o pohár Elišky Junkové

První zářijovou sobotu se konal již tradiční závod historických automobilů a motocyklů do vrchu na trati Zbraslav – Jíloviště. Do 51. ročníku Jízdy pravidelnosti, kterého se mohou zúčastnit veteráni vyrobení do roku 1939, se přihlásily desítky nadšenců. Závod zažil největší slávu a věhlas během 20. a 30. let minulého století, kdy byla trať zařazena i do Mistrovství Evropy.

Fotočlánek Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Do zbraslavského závodu se mohou přihlásit i novější automobily vyrobené až do roku 1947, musí se však jednat o vzácné či prototypové vozy, které nejsou jinak běžně k vidění. V letošním ročníku získal tuto výjimku například Daimler DB18.

Dvouválcová legenda Fiatu slaví jubileum. 'Pětistovka' brázdí silnice již 60 let

Číst článek

Podle serveru Autoweb se nejstarším přihlášeným vozem stal Renault VI-a z roku 1905. Na startovní čáře se však objevily i jiné legendy z počátku 20. století jako například Ford T, Buick MC Laughlin či Rolls Royce 20HP.

Účastníci každý rok soutěží o pohár legendární české automobilové závodnice Elišky Junkové. Ta se stala absolutním vítězem devátého ročníku závodu v roce 1925 se svým vozem značky Bugatti, kdy dosáhla průměrné rychlosti 103 kilometrů za hodinu.

Ačkoli se první ročník jízd konal již v roce 1908 při závěru Pražského autosalonu, věhlas závod získal až v průběhu 20. a 30. let. Poté už jen postupně upadal v zapomnění.

Tradici jízdy do vrchu na Jíloviště se podařilo obnovit až v roce 1968, kdy se automobiloví nadšenci začali sjíždět na vzpomínkové jízdy.

Daniel Platil Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme