Osm hodin času, 36 tisíc korun: Polák skoupil jízdenky na celý vlak, aby poukázal na byrokracii dopravce

Nespokojený zákazník polských drah vynaložil tisíce zlotých a hodiny svého času, aby skoupil jízdenky na celý vlak, a to jen proto, aby je hned následující den zkusil vrátit. To vše udělal kvůli tomu, aby na sociálních sítích předvedl, jak byrokraticky se státní dráhy chovají k cestujícím. A železnice se nechala vyprovokovat, napsal polský list Gazeta Wyborcza.

Varšava Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

vlaky, Polsko, ilustrační foto | Zdroj: Profimedia

Mariusz Chodor vysvětlil, že mu šlo o vzpouru proti „nejasným pravidlům a byrokracii ve státní společnosti“. Chtěl předvést, jakou převahu má státní obr nad řadovým cestujícím a jak malou má jedinec šanci ve střetu s monopolem.

Do ukázky investoval 6000 zlotých (asi 36 tisíc korun) a osm hodin svého času; na oplátku ze dvou nádražních automatů získal 350 jízdenek na vlak z Varšavy do města Radom. Druhý den se jízdenky pokusil železniční společnosti PKP Intercity vrátit.

Češi se stále častěji registrují před cestou do zahraničí. Systém DROZD už využilo 323 tisíc lidí

Číst článek

Ale Chodor podle firmy podváděl: peníze za vrácené jízdenky se podle pravidel vracejí na platební kartu použitou při jejich nákupu, Chodor to zkoušel s jinou kartou, a tak žádné peníze nedostal. Teď hrozí soudem.

Firma PKP Intercity mu také vyčítá, že ji „vystavil riziku značné újmy“ a jednal „proti dobrým mravům“. To je ale podle deníku nesmysl - každý si přece smí koupit a vrátit tolik jízdenek, kolik chce - a navíc si firma při vrácení jízdenek strhává 15 procent.

Polské dráhy mají podle listu Gazeta Wyborcza na svědomí kromě byrokracie daleko horší věci. Běžně prý prodávají jízdenky na vlak vyšší kategorie, než jaký ve skutečnosti přistaví, protože si spočítaly, že málokdo z cestujících podstoupí muka reklamace, vyžadující odeslat stížnost poštou a pak čekat na vyřízení až 30 dnů.

Anebo zvýhodněné nabídky jsou dostupné jen v pokladnách, které z mnoha nádražích dávno zmizely. Zkrátka specialitou polské železnice prý je raději nic pro cestující nedělat, místo toho, aby lidi podporovala lidi v cestování vlakem.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme