Berlín vztyčil prostředníček na všechny, kdo nenosí roušky. Reklama některé lidi pobouřila

Berlín zahájil kampaň „Dodržujte pravidla korony“. Její součástí jsou i plakáty s fotografií starší dámy s rouškou a vztyčeným prostředníčkem. Plakát doprovází text: „Vztyčený ukazováček pro všechny bez roušek.“ Turistické oddělení berlínského senátu uvedlo, že plakát má upozornit na důležitost ochrany zdraví především starších lidí. Kontroverzní reklama ale podle kritiků nebere ohled na lidi, kteří roušky nosit nemohou, píše BBC.

Berlín (Aktualizováno: 12:02 15. 10. 2020) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kampagne: Berlin zeigt Maskenverweigerern den Mittelfinger morgenpost.de/berlin/article…

20:07 – 13. 10. 2020

52 217

Kampaň se poprvé objevila v úterý v místním tisku, ale rychle se rozšířila po sociálních sítích. Podle mluvčího marketingové společnosti Visit Berlin, která je autorem kampaně, Christiana Tänzlera má kampaň připomenout lidem, aby dodržovali koronavirová pravidla. Berlín totiž patří k jedné z nejpostiženějších oblastí v Německu.

Boj s covidem u sousedů. V Německu trasují vojáci, Slováci přitvrdili, Polákům dochází optimismus

Číst článek

„Většina Berlíňanů a naši návštěvníci respektují a dodržují pravidla korony, ale někteří lidé ne. Tito lidé riskují životy starších lidí a ohrožených skupin obyvatel,“ řekl Tänzler BBC.

Společnost podle mluvčího zvolila tento provokativní motiv proto, aby lidé reklamě i potřebě nosit roušky věnovali pozornost. Navíc má reklama podle Tänzlera typicky berlínský tón. Obyvatelé hlavního města Německa jsou totiž známí svou přímou a otevřenou komunikací.

Kampaň ale sklidila i řadu kritických komentářů. Někteří poukazují na to, že v textu se píše o vztyčeném ukazováčku, přitom žena na fotografii zdvihá prostředníček ve známém urážlivém gestu. Podle Visit Berlin je tento rozpor úmyslný.

Stuttgart, Essen i Mohuč. V Německu roste počet velkých měst považovaných za ohniska covidu-19

Číst článek

Lorenz Maroldt, šéfredaktor berlínských novin Der Tagesspiegel, také patří k odpůrcům reklamy. Podle něj by podobný humor fungoval v případě, kdyby politika úřadů v boji s koronavirem nebyla nefunkční. „Zdá se, že si Senát myslí, že urážení lidí bude mít větší úspěch, než přísná a jasná pravidla s kontrolami,“ dodal.

Jiní lidé upozornili také na to, že ze zdravotních důvodů roušky nosit nemohou. Kampaň ale byla podle mluvčího společnosti Visit Berlin mířena na lidi, kteří nerespektují nařízení a neváží si života ostatních. „Pokud se někteří lidé cítí uražení, protože roušky nosit nemohou, nebylo to naším cílem. Omlouvám se za to,“ dodal mluvčí.

Berlínský senát na kritiku zareagoval a ve středu podle serveru Der Tagesspiegel rozhodl o stažení této varianty plakátu. Celá kampaň ale bude dál pokračovat.

pj Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme