VIDEO: Podíl cyklistů v pařížských ulicích se za rok zdvojnásobil. Přibývá střetů s chodci

Tisíce lidí, kteří v Paříži jezdí do práce, kvůli epidemii covidu-19 vyměnily veřejnou hromadnou dopravu za kolo či začaly chodit pěšky. Teď ale bojují o místo v přeplněných pařížských ulicích, píše agentura Reuters. Dvakrát denně, v nejrušnějších hodinách, centrum francouzské metropole zaplaví kolony cyklistů. Na mnoha místech byly rozšířeny cyklostezky s cílem přimět lidi, aby nejezdili metrem, kde hrozí přenos koronavirové nákazy.

Paříž Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Na křižovatkách a přechodech pro chodce se cyklisté střetávají se zástupy chodců. Někdy cyklisté jezdí na červenou, jindy chodci vstupují do cyklostezky, aniž by se rozhlédli. Nehody a střety jsou běžné.

„Cyklisté neberou na chodce mnoho ohledů. Prostě jedou,“ říká 66letá důchodkyně Nadine Lefebvrová. „Dnes ráno kolem mě projelo na chodníku kolo, protože se už nevešlo na silnici,“ dodala.

New York ve stínu koronaviru. Lidé se do tamního metra vrací pomalu, stále raději přesedají na kola

Číst článek

Loni v září senzory zaznamenaly v pařížských ulicích v průměru 55,8 průjezdu na kole za hodinu. Letos v září tento údaj stoupl na 97,2.

Pařížská radnice vyslala do ulic strážníky, aby zjednali na cyklostezkách pořádek. Cyklistům, kteří porušují pravidla, mohou udělit na místě pokutu až 135 eur (zhruba 3700 korun).

Místostarosta Paříže David Belliard oznámil, že chce vytvořit „výbor za práva chodců“ a vypracovat návrh, jak zlepšit soužití s cyklisty v ulicích. „Musíme chodce chránit,“ uvedl.

V předchozích letech se nejintenzivnější spory o místo v ulicích vedly mezi automobilisty a zastánci jiných, ekologičtějších způsobů dopravy. Socialistická starostka Paříže Anne Hidalgová nakonec spor vyřešila tím, že do mnoha ulic zakázala vjezd autům. Jejím konečným cílem je vytvořit z centra Paříže pěší zónu.

Centrální ulice Rue de Rivoli, která vede podél muzea Louvre, mívala tři pruhy pro automobilovou dopravu a jeden pro cyklisty. Od května letošního roku, kdy byl do ulice zakázán vjezd soukromým vozům, se poměr obrátil a cyklisté teď jezdí ve třech pruzích.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme