Učitelé se ocitli v roli žáků. Ve Všeticích se konala letní škola pro nejinspirativnější pedagogy

I učitelé se o prázdninách můžou dál vzdělávat a hledat inspiraci pro to, jak žáky při hodinách zaujmout. Informační centrum o vzdělávání EDUin pořádá letní školu. Do středočeských Všetic se na tři dny sjelo třicet finalistů všech ročníků soutěže Global Teacher Price Czech Republic. Letní škola na soutěž navázala druhým rokem.

Tento článek je více než rok starý.

Od reportéra z místa Všetice Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škola, učitel, učitelka, učitelé, žáci, ilustrační snímek

Ocenění pro nejinspirativnější učitele Global Teacher Price letos popáté udělovalo informační centrum o vzdělávání EDUin. (ilustrační foto) | Zdroj: Profimedia

Vyučující si na seminářích a workshopech vyzkoušeli, jak si během jedné vyučovací hodiny procvičit cizí jazyk a zároveň rozšířit znalosti o ropě, i jak ohodnotit výkony žáků bez známek.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si reportáž z letní školy pro učitele

Finalisté soutěže se s lektorem Václavem Fialou, loňským vítězem ceny Global Teacher Price, zabývali například příběhem racka, který se namočil do ropné skvrny a bojuje o život. 

Vyučující si na něm ozkoušeli interaktivní způsob výuky. Po přečtení příběhu totiž Václav Fiala rozdal účastníkům pomůcky, aby si čištění slepeného pírka mohli na vlastní kůži vyzkoušet. 

Z filmového dokumentu se pak učitelé dozvěděli, jak zvířata zbavují ropy skuteční záchranáři. Tím si zároveň procvičili i angličtinu. Následně pak měli na internetu najít, co všechno se z ropy vyrábí. 

Přístup k výuce

Běžně bývá v učebnicích například ‚frakční destilace ropy‘ a u toho, že při tolika stupních se nejdřív destilují uhlovodíky plynné, které se při téhle teplotě… To ale není to, co by si ti žáci měli odnést. Očekávaný výstup je, že oni to mají zhodnotit a že by měli umět říct alespoň nějaký příklad, říká pro Radiožurnál Fiala, aby názorně vysvětlil, že výuka neznamená jen výklad před tabulí a že je možné různé předměty propojit. 

Pomůcka pro distanční i prezenční výuku. Brněnští vědci vyvíjejí hry pro virtuální realitu

Číst článek

Pedagogové dostali za úkol také nafotit květiny na dvoře penzionu, aby si společně otestovali slovní hodnocení. Žák díky němu dostane buď od učitele, nebo spolužáků zpětnou vazbu. Dozví se tak, co mu jde a v čem se má naopak zlepšit.

Podle Pavlíny Loňkové, učitelky na soukromé základní škole v Brně, by se měli pedagogové při hodnocení zaměřit výhradně na práci žáka. 

„Já neříkám Pepovi, jestli je dobrý nebo špatný fotograf, ale vztahuju to k té fotce, kterou on vytvořil, tedy k té žákovské práci, vysvětluje Loňková, která se letos v Global Teacher Price umístila na třetím místě. 

Učitelé na letošní letní škole ocenili také to, že se potkali s kolegy. Mnohým z nich právě osobní kontakt s ostatními pedagogy během distanční výuky chyběl.

Eva Mikulka Šelepová, ern Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme