Kanadské obchodní centrum pouštělo rok dokola píseň Baby Shark. Chtělo odehnat lidi bez domova
Obchodní centrum uprostřed kanadského města Montreal se rozhodlo vypudit lidi bez domova z nákupního prostoru. Aby je vedení odradilo od posedávání u nouzových východů, začalo na těchto místech pouštět v nekonečné smyčce vlezlou dětskou písničku. Nejsou první, kdo tuhle metodu aplikoval.
Po dobu jednoho roku hrála písnička Baby Shark u všech nouzových východů obchodního centra, a to v různých rychlostech. Mluvčí společnosti Complexe Desjardins, které obchodní centrum patří, Jean-Benoit Turcotti uvedl, že hudbu na schodištích pouštěli v reakci na „bezpečnostní problémy“ spojenými s lidmi bez domova. Informuje o tom web CBC.
Společnost údajně „zaznamenala zlepšení“. Jeden z obhájců lidí bez domova však tuto taktiku označuje za „podivnou a krutou“.
Sam Watts, generální ředitel organizace Welcome Hall Mission, která nabízí služby lidem bez domova, v rozhovoru uvedl, že nákupní centrum zdaleka nepomáhá řešit základní příčiny problému.
Přesouvá jen problém na jiné místo. „Není možné řešit složitou problematiku bezdomovectví takto prvoplánově,“ řekl, podle něj je to nehumánní řešení. „Problém nevyřešíte tím, že ho vytěsníte.“
Japonská policie odhalila tajemného zloděje dětských bot. Ze školky je kradla lasička
Číst článek
Společnost, která obchodní centrum provozuje, se hájí tím, že najala dva sociální pracovníky, aby „zajistila dialog“ s lidmi bez domova. „Naším cílem není tyto lidi přinutit odejít,“ uvedl Turcotti.
Montreal není jediným městem, kde byla použita píseň Baby Shark k odehnání bezdomovců. Podle CTV News v roce 2023 pouštěl tuto píseň majitel obchodu s oblečením v kanadském městě Nanaimo, aby odradil lidi od přespávání před svým obchodem.
V roce 2019 zase začali úředníci ve West Palm Beach na Floridě píseň pouštět v nepřetržité smyčce po celou noc, aby zabránili lidem spát na terase občerstvovacího zařízení, které patří městu.