'Lidé jezdí nejčastěji na jih, kola zavážíme proti proudu.' Bikesharing funguje v Praze třetí rok

Pro ty, kdo musí denně projet Prahou a nechtějí trčet v zácpách, je kolo často ideální volbou. Praha proto chce zřídit městskou půjčovnu bicyklů. Jenže antimonopolní úřad zakázku kvůli chybám zrušil. Vedení magistrátu proto do konce roku vypíše tendr nový.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Aplikace Rekola umožňuje kolo parkovat i bez pevných stojanů kdekoliv na vhodném místě | Foto: Kristýna Prošková

Do té doby mohou zájemci využít růžová kola, která mohou Pražané sdílet na projížďku už třetím rokem. Cestu do zaměstnání dokáží zpříjemnit i urychlit.

Chci se dostat rychle z Jarova do Karlína, městskou hromadnou dopravou by to trvalo asi 25 minut a musela bych přestupovat. A protože si myslím, že na kole to zvládnu rychleji, tak si přes aplikaci Rekola půjčuji růžové kolo a pomalu se můžu vydat na cestu. 

Trasa přes Vítkov není moc náročná, je tam lehké stoupání, potom čeká prudký sjezd do Karlína. Cesta mi trvá 17 minut a 16 vteřin. Podle zakladatele bikesharingu Rekola Víta Ježka má zájem o půjčování kol stále více lidí. 

Zájemci mohou využít růžová kola, která Pražané sdílejí na projížďky už třetím rokem. | Foto: Kristýna Prošková

Aplikace Rekola, která umožňuje kolo parkovat i bez pevných stojanů kdekoliv na vhodném místě, má v tuto chvíli 26 tisíc registrovaných uživatelů.

„Předtím jsme se více zaměřovali na mladší ročníky, teď jsou to lidé, kteří mohou jet do práce na kole,“ vysvětluje. Zajímavé je podle něj sledovat, kam směřují lidé ve městě nejčastěji. 

„Jezdí na jih, takže kola zavážíme proti proudu,“ říká. Nejvíce lidé využívají kola kolem 17. hodiny, když se vracejí z práce. 

Eva Rajlichová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme