Mileniálové mají hezké vztahy s rodiči. Nejdůležitější je pro ně zdraví, rodina a zajímavá práce

Mladým lidem mezi 18 a 28 lety se říká mileniálové. Čeká je vstup do samostatného života a věří, že i skvělá budoucnost. Zatím přesně nevědí, čím se budou živit, ale chtějí, aby je práce bavila. Rádi by také hodně cestovali, ale až polovina z nich se rozhodně nehodlá odstěhovat z místa, kde vyrůstali. Vyplývá to z průzkumu Česká spořitelny a společnost Kantar.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mladí lidé (ilustrační foto)

Ilustrační foto. | Foto: Fotobanka Pixabay | Zdroj: Fotobanka Pixabay

„Vždycky jsem nemohla dočkat, až budu dospělá. Myslím, že je fakt super být dospělý, i když už si musím sama podávat daňový přiznání," říká pro Radiožurnál čtyřiadvacetiletá Katka ve své oblíbené restauraci v pražském Karlíně.

Přehrát

00:00 / 00:00

Mileniálové mají často hezké vztahy s rodiči. Nejdůležitější je pro ně zdraví, rodina a zajímavá práce. Téma pro Lucii Kocurovou

Optimismus je generaci mileniálů, narozených zhruba mezi roky 1989 a 1999, údajně vlastní. Až 83 procent mladých se podle nového průzkumu dívá do budoucnosti s vírou a nadějí.

Do této věkové skupiny spadá i Eliška Podzimková, ilustrátorka, animátorka a grafička. Co ji napadne, když se řekne mileniál?

„Slýchávám větu od starších generací, že jsme generace, která nechce pracovat. S tím zásadně nesouhlasím. Jsme pohodlní, ale ne v tom smyslu, že bychom do třiceti bydleli u mámy v baráku,“ přibližuje.

Více než tisícovka mladých ve věku Elišky a Katky odpovídala na rozsáhlý dotazník po internetu. Podle šéfky týmu výzkumníků České spořitelny Moniky Hrubé z něj vyplynulo z něj několik zajímavých věcí.

Firmy musí měnit zvyky. Čekají je mileniálové, první generace narozená do virtuálního světa

Číst článek

„Mají dost často hodně hezké vztahy s rodiči. Rodiče je hodně podporují, tak jak to dělali odmala, jak psychicky, tak i finančně," vysvětluje Hrubá.

Průzkum podle ředitelky marketingu České spořitelny Moniky Hovorkové mimo jiné odhalil i to, že generace mladých Čechů je poměrně konzervativní a opatrná, co se týče životních a finančních plánů. Přitom se prý ale plánují rozjet do světa.

„Kdyby najednou dostali balík peněz, tak první volba je cestovat. Objevit svět, něco si tam vyzkoušet," doplňuje Hovorková.

A co je na žebříčku hodnot mileniálů nejvýš, alespoň podle průzkumu České spořitelny? Je to zdraví, rodina a zajímavá práce.

Lucie Kocurová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme