Žáci po distanční výuce ověřovali své znalosti. Nejhůře dopadli v matematice a porozumění textů

Největší problém mají děti po distanční výuce s matematikou a porozuměním textu. Ukázalo to ověřovací testování znalostí, které Česká školní inspekce připravila pro základní školy a víceletá gymnázia. Školy měly na testování měsíc a mohly využít testy z matematiky, češtiny a anglického jazyka pro 5., 7. a 9. ročníky. Zapojilo se jich víc než tisíc.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ve škole

Podrobné výsledky jsou interní a určené pouze pro potřeby škol. | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

V páté třídě základní školy Táborská v Praze nemají děti se spuštěním online testu žádný problém. Dělají ho už potřetí. Za sebou mají češtinu a angličtinu, jako poslední je teď čeká matematika. 

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si příspěvek o ověřování znalostí ve školách

Na vypracování úloh mají 40 minut a úspěšnost v procentech vidí na obrazovce počítače hned po ukončení testu. V matematice dopadla nejlíp desetiletá Stáňa. „V češtině jsem byla úspěšná nejmíň a v ájině nějak mezi tím. V matematice 93. Nebylo tam nic, že bych si s tím nevěděla rady,“ popisuje žákyně.  

„Výsledky dětí byly lepší v matematice než v českém jazyce. Pro mě velké překvapení. Byla jsem ráda, že i slabé děti měly docela dobré výsledky. Třeba úspěšnost kolem 50 procent. Ale hlavně jsem měla radost z toho, že hodně dětí mělo výsledky kolem 80 procent?“ doplňuje třídní učitelka paťáků Ludmila Kotoučková.

Vedení školy se rozhodlo využít v rámci testování plnou nabídku České školní inspekce.

„Zapojili jsme jak žáky současných pátých, sedmých a devátých ročníků, tak jsme přihlásili k testování také žáky, kteří byli v pátém a sedmém ročníku v minulém roce. Tedy současné šestky a osmičky. Především čekáme, že dostaneme dobrou zpětnou vazbu,“ vysvětluje ředitel školy František Prokop. 

Začít spolu? Je to pedagogika respektující žáka i rodiče jako partnery, vysvětluje učitelka

Číst článek

„Dostanou nejenom informace o výsledcích žáků v jednotlivých předmětech včetně toho, jak dopadli v jednotlivých otázkách a tématech testů. Ale dostanou od nás i poměrně podrobné metodické návody, které jim naznačí, jak s výsledky pracovat dál, aby došlo k postupném vyrovnávání rozdílů ve vzdělávání,“ vysvětluje náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys.

Podrobné výsledky jsou interní a určené pouze pro potřeby škol. Největší problémy měli podle Andryse žáci s matematikou, v češtině je nejvíc potrápila práce s textem. 

„V případě českého jazyka jsou to gramatické otázky, ale stejně tak i témata, která souvisí s čtenářskými dovednostmi. To znamená schopnost pochopit, co je vlastně předmětem češtinářského úkolu a na základě toho pochopení potom příslušné otázky odpovědět. 

Na jaře čeká Česko národní testování znalostí žáků 5. a 9. tříd a také mezinárodní šetření PISA.

Lucie Korcová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme