Umělá inteligence dobývá svět módy. Sestaví model, vybere velikost a mluví se zákazníky

Umělá inteligence dobývá módní byznys. Nejen že vám sestaví outfit podle vašeho vkusu nebo doporučí správnou velikost džínů, nově s vámi bude i mluvit. Stále víc prodejců módy totiž sází na takzvané voice boty. Jde o hlasovou umělou inteligenci, která s vámi probere třeba detaily vaši objednávky.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

ilustrační foto

Voice bot rozumí dětem i seniorům a reaguje i na hovorovou češtinu nebo nářečí | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz

„Dobrý den, rád bych vám připomněl, že se blíží nejpozdější datum vaší objednávky,“ zní z telefonu zákazníce českého Zootu hlas voice bota. Jeho služby teď firma testuje a hlasového robota si pochvaluje. Snižuje jim počet nevyzvednutých objednávek.

Rozšířená realita? Nový AI model Mety dokáže ‚rozštěkat‘ fotku psa a chce přenášet i pachy

Číst článek

„Když budu mluvit konkrétně o Zásilkovně nebo našich pobočkách, tak jsme tam měli míru nevyzvednutí někde kolem 5,5 procenta, ten voice bot po těch 3 měsících to dokáže srazit na 3,7,“ říká Martin Souček, který se ve firmě věnuje rozvoji.

Noví a chytřejší roboti už přitom člověka nenutí odpovídat jen stiskem kláves. Výrobci je díky lepším technologiím učí si s vámi povídat.

„Když někam nasadíme voice bota nebo chat bota, tak on vás vyloženě přivítá a řekne ‚Dobrý den, jsem virtuální asistent společnosti XY‘ a ‚S čím vám mohu pomoci?‘ A opravdu se jedná o konverzaci, nesnaží se vás nutit, abyste mačkali tlačítka nebo něco podobného,“ popisuje Ondřej Pohl ze společnosti Daktela.

Tvář beze jména

Mužský hlas, který se zákazníky mluví, nemá tvář ani jméno, jde o sérii přednastavených odpovědí. Voice bot rozumí dětem i seniorům a reaguje i na hovorovou češtinu nebo nářečí. Menší firmu vyjde podle výrobců jeho provoz měsíčně na necelých 10 tisíc korun.

„Zákazníky to reálně přesvědčí si pro tu objednávku dojít. A nám to zvyšuje úspěšnost vyzvednutí objednávky. To znamená, že ta objednávka nejezdí ze skladu do skladu,“ zdůrazňuje Martin Souček.

V Číně poprvé zatkli muže kvůli zneužití umělé inteligence. Na ChatuGPT měl vyrábět falešné zprávy

Číst článek

Umělá inteligence je zjednodušeně systém vyhodnocující stovky sesbíraných dat o zákaznících. Umí posoudit i to, co rádi nosí, a tedy nakupují.

„Je to algoritmus, model, který se učí na základě objednávek a chování na webu. A na základě toho predikuje chování zákazníků. Jsme schopni predikovat, co si zákazník nakoupí, kdy si to nakoupí, za kolik nakoupí,“ vysvětluje Samuel Šulc z vývojářské firmy Samba.ai 

Investice do těchto služeb se prodejcům prý vyplatí. „V Zootu v Česku je ten nárůst tržeb o zhruba 30 procent vyšší. Bavíme se v řádech milionů korun ročně,“ pokračuje Martin Souček.

I proto už podobné služby využívají i další módní společnosti, třeba vyhledávač oblečení Glami nebo německé Zalando. Ten v mobilní aplikaci třeba doporučí velikost nebo nové kousky oblečení, které se hodí k už zakoupenému zboží.

Jan Bílek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme