Apple odstranil aplikaci pro randění neočkovaných proti covidu. Šířily se přes ni dezinformace

Společnost Apple udělala čistku ve svém obchodě s aplikacemi App Store. Vyškrtla jednu z aplikací určenou pro seznamování. Konkrétně pro lidi, kteří jsou nenaočkovaní. Uživatelé přes ní šířili dezinformace, což odporuje pravidlům firmy Apple.

Tento článek je více než rok starý.

Sacramento Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Komunikační aplikace (ilustrační foto)

Apple došel k závěru, že aplikace Unjected porušuje protikoronavirová pravidla firmy (ilustrační foto) | Zdroj: Fotobanka Pixabay

Po celém světě se lidé seznamují na základě různých společných zájmů a názorů. Téma očkování proti covidu-19 není výjimkou. A právě lidé, kteří odmítají vakcínu proti koronaviru, si vytvořili aplikaci nazvanou Unjected.

Zločinci si ji oblíbili, aplikace jim však dláždila cestu za mříže. Příběh ‚dokonalé‘ operace zrozené v FBI

Číst článek

Americká technologická firma Apple ale nyní došla k závěru, že tato aplikace porušuje jeho protikoronavirová pravidla.

Prostřednictvím této aplikace se poměrně hojně šíří i různé dezinformace. Nešíří je přímo sama aplikace, ale její uživatelé. Aplikace ovšem uživateli přidávaný obsah dostatečně nekontroluje a nefiltruje. A koronavirová pravidla Applu zakazují zveřejňování jakýchkoliv informací, které nejsou věrohodně zdravotnicky podložené.

Firma Google ji ve svém obchodě s aplikacemi nabízí, ale má k ní značné výhrady. Důvodem je také především šíření dezinformací. Google ovšem nemá až tak přísná pravidla jako Apple.

Cesta s nejmenší uhlíkovou stopou. Google Maps připravují navigaci, která bude počítat i se sklonem

Číst článek

Aplikaci ze svého obchodu Google Play pro Android nejdříve firma stáhla. V tuto chvíli ji tam ale uživatelé opět najdou.

Jestli vývojáři mezitím udělali nějaké zásadní změny, není úplně jasné. Magazín Mac & i ale uvádí, že jim dal Google dva týdny na to, aby aplikaci upravili.

Unjected si každopádně už své příznivce získala. Podle analytické společnosti Apptopia si tento produkt dosud stáhlo zhruba 18 tisíc lidí. Na instagramu má kolem 25 tisíc followerů.

Kateřina Schmiedová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme