Za přesčasy vyhazov: Lidl propustil horlivého zaměstnance za to, že moc pracoval

Se zlou se potázal manažer Lidlu v Barceloně, který v obchodě trávil dlouhé hodiny přesčas - za to, že příliš pracoval, ho firma vyhodila. Provinilec totiž odvedenou práci navíc nehlásil a nebyla mu proplácena, a nejen to: ke stejné horlivosti prý vybízel i své kolegy. Informoval o tom tento týden deník El País.

Tento článek je více než rok starý.

Barcelona Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

"Každá odpracovaná minuta práce je proplacena a každá odpracovaná minuta má být registrována", uvedl Lidl ke svému rozhodnutí propustit příliš horlivého manažera. (Ilustrační snímek.)

"Každá odpracovaná minuta práce je proplacena a každá odpracovaná minuta má být registrována", uvedl Lidl ke svému rozhodnutí propustit příliš horlivého manažera. (Ilustrační snímek.) | Foto: Kevin Britland / Alamy | Zdroj: Fotobanka Profimedia

Přicházel i kolem páté ráno a hned se přičinlivě pouštěl do práce: odbavoval objednávky, naceňoval zboží, dokonce ho i rovnal do palet. Aby připravil supermarket na nápor zákazníků a vyhověl prodejnímu plánu, pracoval někdy i více než 80 minut před začátkem oficiální pracovní doby.

Lidl začíná vydávat vlastní stravenky. Na konkurenci tlačí nízkou provizí

Číst článek

A právě v tom byla potíž: manažer, o němž El País píše jen jako o Jeanu P., své ranní přesčasy nehlásil do systému a příchod si "píchl" vždy až s příchodem ostatních. Své kolegy prý přitom opakovaně vyzýval k tomu, aby následovali jeho příkladu a také začali pracovat přesčas.

Dalším zaměstnancům obchodu to nebylo moc po chuti a na horlivého Jeana P. si stěžovali. Provinilce navíc usvědčily bezpečnostní kamery, které ho v průběhu letošního dubna zachytily při činu - a ten podle Lidlu představuje "vážné porušení pracovní smlouvy".

Peníze za každou minutu

Ta totiž stanoví, že "každá odpracovaná minuta práce je proplacena a každá odpracovaná minuta má být registrována", vysvětlil Lidl své rozhodnutí rozvázat se Jeanem P. pracovní poměr. 

Vyhozený manažer, který pro společnost pracoval od roku 2005, teď proti svému vyhazovu protestuje a s právníkem po boku požaduje, aby ho Lidl opět zaměstnal. Argumentuje tím, že jeho nadřízení nikdy nevyslovili explicitní zákaz, aby do práce nechodil s předstihem a nechystal obchod k dennímu provozu.

Tvrdí také, že své kolegy k práci přesčas nikdy nevyzýval. On sám se prý k práci navíc uchyloval spíše výjimečně a jen proto, že ho k tomu donutily okolnosti, protože supermarket prošel restrukturalizací a musel plnit nové prodejní cíle. "Abychom je splnili, bylo nutné pracovat mimo otevírací hodiny," řekl El País propuštěný manažer, podle něhož se Lidl zachoval "pokrytecky". 

Advokát Jeana P. Juan Guerra zdůrazňuje, že pokud jeho klient nějaká pravidla porušil, bylo to ku prospěchu firmy, a ne naopak. "Kupodivu ho trestají za to, že příliš tvrdě pracoval a snažil se zajistit, aby provoz obchodu běžel hladce," uvedl Guerra. Dodal, že Jeanovi P. jeho počínání ani jednou nevytkli a rovnou ho bez varování vyhodili. 

mls Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme