Light cukrovinky zažívají boom. Mohou ale ještě víc lákat, varují odborníci

Výrobci sladkostí zavádějí nový trend - takzvané light cukrovinky. Gumoví medvídci Jojo, sušenky Milka, margotka nebo sladká limonáda Lipton obsahují menší množství cukru než dřív. A jeden z největších výrobců sladkostí Nestlé za poslední roky snížil obsah cukru o 32 procent. Všímá si toho server lidovky.cz.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

gumoví medvídci

Gumoví medvídci Jojo, sušenky Milka, margotka nebo sladká limonáda Lipton obsahují menší množství cukru než dřív. | Zdroj: Fotobanka Pixabay

Do sedmi let chce zmenšit ve dvou třetinách svých nápojů množství cukru také společnost PepsiCo, výrobce nealkoholických nápojů Pepsi. Nový trend vypadá jako snaha o zdravější životní styl.

Čokoláda je jako drogy. V lidském mozku aktivuje podobná centra

Číst článek

Odborníci na výživu se ale obávají, že sladkosti lehčí o pár gramů cukru budou mít na konzumenty spíš opačný vliv.

Po takzvané light variantě čokolády nebo bonbonů pak totiž sáhnou ještě s menšími výčitkami svědomí než dřív. „Jsou to jen kosmetické změny,“ řekla pro lidovky.cz výživová poradkyně Hana Mojžíšová. 

Cukr firmy nejčastěji omezují tak, že zvýší množství přísad, které ovlivňují chuť - třeba kakao nebo mléko. Doporučená denní dávka cukru je asi osm čajových lžiček. Česi si ale každý den dopřejí další tři lžičky sladidla navíc. V roce 2016 spotřebovali na hlavu zhruba 34 kilogramů cukru.

dbr Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme