Japonsko má za sebou boj o luxusního tuňáka. Vítěz dražby za rybu zaplatil přes 40 milionů korun

V Tokiu proběhla tradiční novoroční dražba tuňáků. Nejluxusnější úlovek dne – rybu vážící 276 kilogramů – odkoupila velká restaurační společnost v přepočtu za více než čtyřicet milionů korun. Dražba se konala na teprve krátce otevřeném rybím trhu v Toyosu.

Od zpravodaje z místa Tokio Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kiyoshi Kimura, prezident řetězce sushi Sushi-zanmai, ukazuje ve své hlavní restauraci v Tokiu vydraženého téměř tří set kilového tuňáka obecného.

Kiyoshi Kimura, prezident řetězce sushi Sushi-zanmai, ukazuje ve své hlavní restauraci v Tokiu vydraženého téměř tří set kilového tuňáka obecného. | Zdroj: Reuters

Na novém rybím trhu Toyosu v Tokiu každoročně nechybí zástupci největších restauračních řetězců v Japonsku. Všichni jsou odhodlaní za úplně první luxusní rybu roku zaplatit obrovské částky.

Prezident vítězného řetězce sushi restaurací za tuňáka zaplatil přes 40 milionů korun, což je oproti běžným cenám astronomická částka. Normálně by se totiž stejně vážící ryba prodala za zhruba 200 tisíc korun.

Známka prestiže

Novoroční tuňák není oproti ostatním rybám nijak výjimečný. Společnosti si ale s prvním úlovkem roku zdaleka nekupují jenom maso.

Obří tuňák se v Tokiu prodal za rekordní částku. Kupec zaplatil v přepočtu 69 milionů korun

Číst článek

Úspěch v dražbě je mezi restauratéry a řetězci sushi restaurací považovaný za určitou známku prestiže, a mimo jiné také i reklama. O vítězích dražby se pak vysílá v televizích, píše se o nich v novinách, a to je pro firmy to nejcennější.

V Japonsku je sushi restaurací celá řada, a i když je nějaká firma známá a úspěšná, pro běžného koncového zákazníka není vzhledem k obecně vysoké kvalitě služeb až tak důležité, kde si rybu dopřává. Reklamy tak proto nemají na konzumenty až takový dopad.

Nový rok ale představuje pro společnosti naprosto jedinečnou příležitost, jak z davu sushi řetězců vystoupit a upozornit na sebe. Platí zde pravidlo, že čím víc za tuňáka firma zaplatí, tím víc se pak o ní bude mluvit.

Konkrétně v Japonsku se tuňáka denně spotřebuje velké množství, mají ho v každé restauraci. V současné době je tato ryba ale oblíbená po celém světě, a řadí se tak mezi ohrožené druhy. Výlov proto musí být dlouho době regulovaný.

Marie Machytková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme