Primářka: Distanční výuka zhoršila zrak u dětí, déle sledují monitory

Dvacetiprocentní nárůst počtu dětských pacientů s očními obtížemi evidují lékaři Nemocnice Agel Přerov, podle kterých k tomu výrazně přispěla distanční výuka během epidemie koronaviru. Děti kvůli online výuce mnohem déle sledovaly počítačový monitor a více času doma v době pandemie tráví také u televizních obrazovek či monitorů mobilních telefonů a tabletů. Informovala o tom v úterý primářka očního oddělení Nemocnice Agel Přerov Monika Daňková.

Tento článek je více než rok starý.

Přerov Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dítě u počítače, distanční výuka (ilustrační foto)

Oční lékaři přerovské nemocnici nyní ve svých ambulancích evidují zhruba dvacetiprocentní nárůst počtu dětských pacientů s očními problémy (ilustrační foto) | Foto: zapCulture | Zdroj: Pixabay | CC0 1.0,©

„Do našich ambulancí přivádějí nejčastěji rodiče děti s bolestmi hlavy z učení při počítači nebo také s pálením a zčervenáním očí,“ popsala Daňková.

Neochota ke vzdělávání na dálku nebo chybějící internet. Tisíce žáků se nezúčastnily distanční výuky

Číst článek

Oční lékaři přerovské nemocnici nyní ve svých ambulancích evidují zhruba dvacetiprocentní nárůst počtu dětských pacientů s očními problémy, avšak realita může být podle primářky daleko horší. Ne všichni rodiče totiž s podobnými očními problémy, které trápí jejich děti, přicházejí za odborníky, uvedla.

„Pokud jsou obtíže jednorázové, například zarudnutí či pálení očí, lze použít i volně prodejné přípravky, například kapky do očí. Jistější je ale vždy navštívit lékaře. U nás v ambulanci můžeme během chvilky spolehlivě vyloučit například jiné příčiny obtíží, ať už neurologického nebo jiného původu, případně odhalíme i rozličná oční onemocnění. Zároveň u dětí vždy měříme refrakci a můžeme předepsat i vhodné brýle,“ podotkla primářka očního oddělení.

Třetina učitelů měla v distanční výuce úzkosti a deprese. ‚Nevěděli, jak žáky hodnotit,‘ říká sociolog

Číst článek

Děti by podle ní měly omezit čas trávený doma u obrazovek spotřební elektroniky. Displeje a obrazovky zrak jednostranně zatěžují a nutí ho vzhledem k neostrosti i odleskům k daleko větší námaze.

„Naopak pobyt venku v běžném prostředí, vyžadující i zaostřování na dálku, zlepšuje celkově schopnost zaostřování i vidění,“ podotkla Daňková.

V situacích, kdy čas trávený u obrazovek již redukovat nelze, je vhodné zařazovat krátké pauzy po 20 minutách sledování obrazovky a displej umístit do úrovně očí a lehce jej odklonit.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme