Horská služba zatím neví, kolik peněz letos dostane

Horská služba zatím neví, jaký objem peněz bude mít v letošním roce k dispozici. Na svou činnost totiž ještě nemá schválený rozpočet. Žádných velkých škrtů se ale neobává.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Horská služba

Horská služba | Foto: Horská služba ČR

„Vzhledem k tomu, že jsme navázáni na státní rozpočet, tak ministerstvo pro místní rozvoj, kam spadáme, uvolní peníze až podle toho, jak byl schválen státní rozpočet,“ uvedl náčelník Horské služby Jiří Brožek v Ranním interview Radiožurnálu.

I když se škrty dotkly snad každé oblasti, Brožek nepředpokládá, že by se Horská služba letos musela uskrovnit natolik, že by to mohlo ohrozit její každodenní fungování.

Přehrát

00:00 / 00:00

O horských záchranářích a finančních škrtech jsme mluvili s náčelníkem Horské služby Jiřím Brožkem v Ranním interview

„Předpokládám, že k této situaci nedojde, prozatím je stanoveno to, že činnost Horské služby běží tak, jak běžela v loňském roce. To znamená, obsazení jednotlivých středisek a jednotlivých horských míst je v takovém rozsahu, v jakém byla v roce předcházejícím.“

„Je samozřejmě otázkou, kolik těch peněz bude, tak jako i v roce minulém budeme řešit hlavně otázku investic. Čili v první řadě potřebujeme zabezpečit prostředky pro běžný provoz, pro zajištění služeb a všech činností v horských oblastech. Druhou otázkou jsou potom investice, tam je to věc, kdy třeba hrneme určitý balvan před sebou, protože to je věc, která se ukáže až s nějakým časovým zpožděním, za několik let,“ poznamenal Jiří Brožek.

První záchrana s novou aplikací

Horská služba před letošní zimní sezónou spustila aplikaci pro chytré telefony - lidé se tak snáze dostanou třeba i k informacím o první pomoci a jednotlivých stanovištích Horské služby. Člověk v nouzi si pak může přivolat pomoc záchranářům právě zasláním aktuální polohy. A nová aplikace už se podle Brožka v praxi vyplatila.

„V období od poloviny prosince, kdy aplikace byla uvolněna, jsme měli několik zmýlených volání či spíše SMS zpráv, které nám chodily dokonce až z Číny nebo z Kanady, kdy se nám objevily tyto lokalizace. Ale přesto i v průběhu vánočních svátků využil jeden turista tuto aplikace, protože se dostal k nehodě, kde byla zraněná německá turistka, a sám netušil přesně, kde se pohybuje.“

„A lokalizaci nám poslal právě pomocí této aplikace, takže vyslání pomoci bylo poměrně jednodušší, snazší a hlavně rychlejší. A to je cíl, kvůli němuž jsme tuto aplikaci dávali dohromady,“ uvedl náčelník Horské služby.


Lucie Husárová 1, mta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme