'Šmejdi' odebírají seniorům krev, aby ukázali účinky 'zázračného' přístroje

Takzvaní šmejdi přišli s novou prodejní taktikou. Společnost Bio Natural Medical na předváděcích akcích v pražských Holešovicích odebírá seniorům krev, aby jim prodala výrobek, který údajně ozdraví všechny červené krvinky v těle. Praktiky společnosti dlouhodobě prověřuje Česká obchodní inspekce (ČOI) a zaměřil se na ně i Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL).

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Odběr krve, ilustrační foto

Odběr krve, ilustrační foto | Foto: Milan Kopecký

Náramek ve tvaru hodinek umí podle prodejců zabránit vzniku mozkové mrtvice nebo srdečního infarktu. Údajně pomáhá také od vysokého tlaku a senné rýmy.

Takzvanou laserovou terapii prodává společnost Bio Natural Medical za 50 tisíc korun. Stačí prý 30 minut dvakrát denně a výsledek je zaručen.

Předváděcí akce se zúčastnil i 83letý pan Miloslav. „Předváděli přístroj, který byl prý 10 let vyvíjen ve Švýcarsku a je na něm několik patentů a je to úžasná věc,“ vzpomíná.

Malý přístroj se připíná na levou ruku. Laser v náramku údajně působí na červené krvinky a ozdraví je. Nemocnice ale podle tvrzení prodejců tento výrobek zatím používat nechtějí.

Přehrát

00:00 / 00:00

Společnost Bio Natural Medical na svých předváděcích akcích odebírá zájemcům krev. Chce tak demonstrovat údajné účinky prodávaného přístroje

Podle přednosty kardiocentra IKEMu Jana Pirka jde ovšem pouze o reklamní kampaň. „Je to všechno neseriózní tvrzení a je to pouze reklamní trik,“ upozorňuje.

A prodejci tento trik dovedli k dokonalosti. Aby podpořili svá tvrzení a demonstrovali účinky produktu, odebírají seniorům krev.

„Lidem, kteří měli zájem, brali krev. Dali kapku na sklíčko a to dali pod mikroskop. Pak to promítli na plátno a najednou zázrak – ty krvinky byly od sebe a bylo to v pořádku. Každého to tak šokovalo a zhypnotizovalo, že tomu věřil. Šel jsem tam s určitou nedůvěrou, ale oni to mají tak rafinovaně udělané,“ popisuje pan Miloslav.

Obálka se 'slevou'

Rozhodl se proto údajnou laserovou terapii zakoupit. Prodejci ale mají připravený další trik – místo kola štěstí, na kterém si dříve mohli zákazníci vytočit slevu na výrobek, teď dávají obálky se slevovými kartami.

„Každého vzali po jednom stranou do další místnosti, tam mu ukázali čtyři obálky – jedna je bílá, druhá stříbrná, třetí zlatá a čtvrtá diamantová. Říkali, že na tu zlatou dávají 10 procent slevy a na tu diamantovou 50 procent slevy,“ říká senior.

A právě diamantovou slevovou kartu si pan Miloslav vytáhl. Za takzvanou laserovou terapii tak zaplatil 25 tisíc korun. Doma si nákup rozmyslel a chtěl zboží vrátit. Firma s ním ovšem, stejně jako s desítkami jiných seniorů, nekomunikuje.

„Spotřebitelé jsou manipulováni k tomu, aby nakoupili výrobky, které nechtějí, za ceny, které jsou mimořádně předražené,“ konstatuje mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Nový trik. 'Šmejdi' využívají jmen známých e-shopů k získání důvěry klientů

Číst článek

Neregistrované produkty

Česká obchodní inspekce eviduje na firmu Bio Natural Medical řadu podnětů. „Už od začátku letošního roku provedla u této jediné společnosti 46 kontrol a kromě dvou případů vždy s porušením zákona,“ zdůrazňuje Fröhlich.

„V každém případě od 1. dubna, kdy se změnil zákon, tyto výrobky, které mají být prospěšné lidskému zdraví, kontroluje Státní ústav pro kontrolu léčiv,“ dodává mluvčí.

Přehrát

00:00 / 00:00

Nová prodejní taktika takzvaných šmejdů překvapila podle mluvčího Jiřího Fröhlicha Českou obchodní inspekci

Jak se k novým praktikám společnosti Bio Natural Medical postaví kontrolní úřady, zatím jasné není. Podklady k přezkoumání jim dodal Český rozhlas.

Společnosti prý může hrozit až půlmilionová pokuta. „Žádný zdravotnický prostředek, součástí jehož názvu by bylo označení BNM, v tuto chvíli není obsažen v registru zdravotnických prostředků,“ podotýká mluvčí SÚKL Lucie Šustková.

Podle zaměstnance společnosti Bio Natural Medical Antonína Nováka je laserová terapie velmi úspěšným produktem. Více se ale pro Český rozhlas vyjadřovat nechtěl: „Podívejte se, mám tady docela dost práce. Na shledanou.“

Podobných předváděcích akcí, nahlášených České obchodní inspekci, se denně koná zhruba stovka.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme