ANO se zlatými hvězdami povede Česko k referendu
Vládní kampaň k integraci do Evropské unie má ode dneška své logo. Tvoří je zlaté ANO na modrém pozadí. Písmeno O se skládá z hvězdiček, podobně jako na vlajce Unie. Vítězný návrh dnes vybralo předsednictvo vlády a v Černínském paláci jej představil ministr zahraničí Cyril Svoboda.
Cyril Svoboda oceňuje obsahovou jednoznačnost a přímočarost loga. Logo není jen zlaté ANO, ale Svoboda mu dává jasný význam, který vyjadřuje postoj celé politické reprezentace k evropské integraci. Vláda i parlamentní strany říkají ano, i když některé k tomu přidávají ještě slůvko ale. "Říkají ano, že máme rozhodnout, že si máme klást otázky, na tyto otázky najít odpověď, a samozřejmě abychom všichni přišli k referendu, abychom 15. a 16. června rozhodli," dodává Svoboda.
Logo bude od nynějška provázet celou vládní kampaň až do červnového referenda. Bude se objevovat na všech propagačních materiálech, doprovázet ho budou také hesla jako například: "Chcete znát klady a zápory evropské sociální politiky?" Ve druhé fázi před referendem se objeví hesla: "Investice neznají hranice. Růst nezná hranice. Vzdělání nezná hranice." Poslední fází kampaně bude výzva k tomu, aby lidé šli k referendu.
Konečnou podobu loga ministři podle Svobody vybírali ze tří návrhů, které postoupily do užšího výběru. Vítězný návrh vytvořila agentura TWBA, která ho testovala i mezi občany Prahy a Kroměříže.