Architekti se postavili za pražské stavební předpisy, podle kritiků jdou na ruku developerům

Česká komora architektů se dnes postavila za nové stavební předpisy, které začnou platit v Praze od příští středy. Její členové uvedli, že jsou znepokojení negativní kampaní, která uvedení nových pravidel doprovází. Zástupci některých městských částí, opoziční zastupitelé i některé firmy tvrdí, že současné vedení Prahy a autoři studie jdou na ruku developerům. Terčem kritiky se stává hlavně omezení rozvoje parkovacích míst v centru metropole nebo jeho údajně nadměrné zahušťování.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Parkovací zóny v Praze | Foto: Filip Jandourek

Změny se budou týkat reklamy, parkování, veřejného prostoru nebo odstupů od jednotlivých staveb.

„Najednou těsně před volbami se pražské stavební předpisy stávají předmětem politického boje a jsou haněny nepravdivou lživou kampaní. V novinách, na billboardech, na k tomu zřízené webové stránce jsou vytržené věci z kontextu, které neodpovídají skutečné realitě,“ říká první místopředseda České komory architektů a garant nových pražských stavebních předpisů Pavel Hnilička.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na kritiku pražských stavebních předpisů, které začnou platit od října, reagoval první místopředseda ČKA Pavel Hnilička

Terčem kritiky se stává hlavně omezení rozvoje parkovacích míst v centru metropole nebo jeho údajně nadměrné zahušťování. Podle Hniličky jich bude dost:

„Mírně jsme snížili počet stání v centru tam, kde dobře funguje veřejná doprava a kde je možné chodit pěšky, a naopak jsme je navýšili na zhruba 140 procent na okrajích. Celková bilance parkování zůstává shodná,“ tvrdí.

Předpisy omezují plochu velkoplošné venkovní reklamy, a tím i zisky jejích provozovatelů. Ti proto proti předpisům vedou kampaň, v níž hrozí, že Prahu zaplaví výškové stavby - což podle nich umožní právě nové předpisy.

Podle předpisů nebudou moci vznikat nové samostatně stojící billboardy, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit.

Kromě regulace reklamy nad šest metrů čtverečních předpisy omezují rozšiřování města na úkor volné krajiny a upřednostňují zástavbu proluk a nevyužívaných území.

Předpisy také ruší požadavky na proslunění obytných místností - to však neznamená, že by v domech mělo být méně denního světla. Požadavky na proslunění místností byly v předpisech z doby masového stavění panelových domů, které byly často přesluněné a v bytech bylo příliš teplo.

Veronika Sedláčková, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme