Americká firma zveřejnila v českém tisku reklamu na bojové vrtulníky. Tendr to neovlivní, tvrdí armáda

Americká firma Bell, která je účastníkem armádního tendru na nákup bojových vrtulníků, si zadala reklamu v českém tisku. Inzerát vyšel například v pátečních Hospodářských novinách. Armáda se přitom v současné době rozhoduje, od jakého výrobce nakonec víceúčelové bojové vrtulníky koupí. Ve hře jsou zatím dvě varianty - stroje od amerických firem Sikorsky nebo právě od společnosti Bell. Inzerce by tak nákup mohla potenciálně ovlivnit.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

První nabídka pro ministerstvo obrany čítá dvanáct strojů Black Hawk od společnosti Sikorsky. | Foto: Gabriela Knížková

Inzerát zabírá polovinu strany v Hospodářských novinách. Na obrázku jsou dva vrtulníky, které letí nad zalesněnými kopci. Vedle fotografie je také krátký text s nadpisem Připraven k obraně. Firma Bell v popisku krátce inzeruje výhody dvou nových typů bojových vrtulníků, Viper a Venom.

Bojová vozidla Perun pro české speciální jednotky neprošla vojenskými zkouškami

Číst článek

Podle mluvčího ministerstva obrany Jana Pejška je právem každé firmy inzerovat svůj materiál. „Na našem rozhodování o tom, jaké vrtulníky pořídíme, žádný inzerát vliv nemá. Pokud si firma chce zadat inzerci, ať si jí zadá, my jí v tom nijak bránit nemůžeme. My stále posuzujeme dvě nabídky, které jsme dostali od americké administrativy. Zatím není rozhodnuto a inzerát v novinách na tom vůbec nic nemění,“ uvedl.

Pozitivní image

Zadavatel reklamy, firma Bell, zatím na dotazy novinářů nereagovala. Mluvčí firmy Sikorsky, která je dalším účastníkem tendru, odepsal, že firma nebude komentovat taktiku svých konkurentů.

Tendr o největší zakázku armády pokračuje. Zájemci dostali konkrétní požadavky na bojová vozidla

Číst článek

Vliv reklamy na rozhodování v tendru je sporný. Například prezidentka České marketingové společnosti Jitka Vysekalová soudí, že pokud jde o samotnou zakázku, tak inzerát zřejmě rozhodující nebude. Dodává ale, že podle obecných principů reklamy nějaký vliv mít může. „Také zde platí, že nás obecně ovlivňuje, když vytváříme o nějaké značce nebo produktu pozitivní image. Ten inzerát je opravdu profesionálně udělaný a pozitivní image může vytvářet,“ myslí si.

Česká armáda se v otázce nákupu techniky v současné době rozhoduje mezi dvěma americkými firmami. První nabídka čítá dvanáct strojů Black Hawk od společnosti Sikorsky za více než 13 miliard. Druhá představuje kombinaci vrtulníku typu Venom a bitevníků Viper od firmy Bell za 14 a půl miliardy.

aku Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme