Autovlak k Jaderskému moři letos nejezdí, informuje Právo

Vysoké požadavky Chorvatů na provoz autovlaků pro letošek zastavily tento druh dopravy mezi Českou republikou a Jaderským mořem. Jak zjistilo Právo, pokud by České dráhy na podmínky přistoupily, jízdenky by byly mnohem dražší. Většina obyvatel Česka považuje vstup do Evropské unie za přínos, píší Lidové noviny. Mladá fronta Dnes a Hospodářské noviny se věnují světovému šampionátu ve fotbale a sportu jako takovému a dopady na peněženky spotřebitelů. Lidé například nakupovali nové televizní přijímače a na své si přišly i sázkové kanceláře.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

domácí tisk

domácí tisk | Foto: Alena Palečková

České dráhy se letos nedohodly s chorvatskými partnery a vlak k Jaderskému moři tak tento rok jezdit nebude, upozorňuje Právo. Chorvatská strana údajně nasadila vysoké požadavky, které by několikanásobně zvýšily cenu jízdenek. Cestující by vlak nevyužívali, protože by to pro ně nebylo výhodné, tvrdí v listu dráhy. Ty v současné době jednají o cenách na příští sezónu. Zájem o Jadran Expres byl veliký a chtěly by ho cestujícím znovu nabídnout.

V roce 2005 přepravil autovlak přes 6 tisíc lidí a 700 aut. Češi nicméně preferují dopravu po vlastní ose. Nic je nesvazuje a mohou zastavit kdy a kde chtějí. Pokud jedou autem ve čtyřech, vyjde je to navíc levněji než cesta autobusem, doplňuje Právo.

Přes padesát procent Čechů se vyjádřilo kladně k členství Česka v Evropské unii, informují dnešní Lidové noviny. Vyplývá to z posledního průzkumu Eurobarometr, který si objednala Evropská komise. Česká republika se tak zařadila k evropskému průměru. Největšími euroskeptiky jsou podle průzkumu Rakušané, naopak nejvíce si členství v EU pochvalují v Irsku a Nizozemí.

Lidové noviny si také všímají toho, že přes výsledky Eurobarometru dali Češi ve volbách nejvíce hlasů ODS, která dříve politiku Unie kritizovala. Nejoblíbenějším politikem v zemi je pak euroskeptický prezident Václav Klaus.

Sport prodává, Sport otevřel lidem peněženky - takové titulky otiskla Mladá fronta Dnes. Podle ní fotbalové mistrovství světa přineslo zlaté časy prodejcům televizorů, kteří o desítky procent zvýšili své zisky. Až tři čtvrtiny prodaných televizí měly plochou obrazovku - i přesto, že jejich cena je oproti klasickým televizorům až několikanásobně vyšší.

Deník také připomíná, že německé mistrovství bylo letos už třetí významnou sportovní akcí. Na začátku roku přitáhla fanoušky k obrazovkám zimní olympiáda, později hokejové mistrovství světa. Nové televize kupovali i majitelé restaurací a barů, kteří tak přilákali více zákazníků.

Prodejci televizí nejsou jediní, kdo na fotbalovém mistrovství světa vydělal. Jak píší Hospodářské noviny, Češi vsadili na fotbal přes 1,5 miliardy korun. Sázkové kanceláře tak budou na šampionát dlouho vzpomínat. Mistrovství se stalo nejatraktivnější událostí v historii sázkových společností.

Objem sázek dokonce předčil očekávání bookmakerů. Celková částka mohla být i vyšší, kdyby český tým postoupil ze skupiny. Nejvíce sázkové společnosti vydělaly na prohře Čechů s Ghanou, vypadnutí Brazílie a neúčasti německých fotbalistů ve finále.

Marián Vojtek, Petr Medek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme