Až 80 procent zamrazeného pečiva pochází z tuzemských zdrojů

Od zítřka bude v českých obchodech viditelné na první pohled, jestli pečivo pochází z přímo z pekárny nebo jestli má za sebou zastávku v mrazícím boxu. Ve druhém případě mají obchodníci povinnost o tom informovat a jako čerstvý může být označený pouze sortiment, který se k zákazníkovi dostane do 24 hodin od upečení.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pečivo (ilustrační foto)

Pečivo (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

„Inspekce bude kontrolovat toto nové nařízení naprosto standardními mechanismy. Inspekce disponuje přibližně 215 inspektory, kteří jsou rozvrstveni rovnoměrně po celé České republice a pravidelně navštěvují obchodní provozy, a v rámci těchto standardních kontrol se budou nyní zaměřovat i na dodržování tohoto nového nařízení,“ řekl Pavel Kopřiva ze Státní zemědělské a potravinářské inspekce.

Potravináři novou ministerskou vyhlášku, která zavádí povinnost označovat rozmrazené pečivo, přivítali.

Přehrát

00:00 / 00:00

O pečivu mluví redaktorka Olga Štrejbarová, předseda Podnikatelského svazu pekařů a cukrářů Jaromír Dřízal a prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeněk Juračka v Ozvěnách dne na Radiožurnálu

„Hlavním cílem vyhlášky je poskytnout spotřebitelům plné a nezkreslené informace o charakteru pekařských a cukrářských výrobků. A zákazník bude mít nyní informaci pro rozhodnutí, zda si koupí klasický čerstvý výrobek od českých pekařů, nebo dá přednost dražšímu výrobku, který je dopečený z mrazeného polotovaru v obchodě a je určen spíše pro rychlou spotřebu,“ uvedl předseda Podnikatelského svazu pekařů a cukrářů Jaromír Dřízal.

Obchodníci naopak příliš nad novou povinností označovat zamrazené pečivo příliš nejásají. Podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeňka Juračky budou nyní zákazníci ještě více dezinformováni.

Přehrát

00:00 / 00:00

Pavel Kopřiva ze Státní zemědělské a potravinářské inspekce mluví o kontrolách dodržování nové vyhlášky ve Stalo se dnes na Radiožurnálu

„Když zákazník chce mít pečivo do konce prodejní doby – a to je náš cíl i přání zákazníků – a jelikož není tak pružný závoz čerstvého pečiva, že nejsou schopni pekaři jezdit třikrát denně, zejména ti menší, tak jsme řešili to, že jsme vybavili prodejny dopékacím zařízením, kde se dá – když obchodník pozná, že by mu to pečivo nevystačilo – pečivo dopéct,“ řekl Zdeněk Juračka.

Podle obchodníků až 80 procent z celkového počtu zamrazeného pečiva pochází z tuzemských zdrojů. Obava ze snížené kvality zahraničního zboží třeba z Polska tedy více méně odpadá. Ve světě tvoří zmrazené pečivo větší podíl na trhu než v České republice.

Podle jednoho z autorů studie Vysoké školy chemicko-technologické, která zpracovala studii na téma dopékaného pečiva, v současnosti už existují těsta, která i v případě zamrazení dokážou uchovat výrobek čerstvý stejně dlouho jako ten, který se dostal z pece rovnou k zákazníkovi.

Veronika Sedláčková, Eva Presová, Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme