Až čtvrtina lidí v Česku kupuje léky přes internet. Důvodem jsou výhodnější ceny i pohodlí

Vitamíny, doplňky stravy a hlavně volně prodejné léky nakupují Češi na internetu. Podle průzkumu společnosti Datamar to dělá až čtvrtina lidí. V online prodejnách hledají výhodnější ceny a také se jim líbí nákup zboží z pohodlí domova. Pokud ale potřebují odbornou radu, pro přípravky zamíří do klasické kamenné lékárny.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vitamíny | Foto: Fotobanka Stock.xchng

„Přes internet nakupuji třeba vitamínové doplňky, když mám ale akutní potíže, jdu přímo do lékárny,“ říká zákaznice lékárny Tereza.

Podle ředitelky výzkumné agentury Datamar Lenky Mynářové až 25 procent lidí nakupuje volně prodejné léky, vitamíny a doplňky stravy přes internet, kde hledají nízkou cenu.

„Už ví přesně, co chtějí. To znamená, že odborné poradenství třeba už dostali, preparáty si vyzkoušeli. Pokud řeší jakýkoliv akutní problém, míří do lékárny,“ popisuje Mynářová.

Přehrát

00:00 / 00:00

Až 25 procent Čechů nakupuje léky přes internet. Láká je hlavně cena a vybírají většinou přípravky a vitamíny, které dobře znají

Podle odhadu České asociace provozovatelů internetových lékáren se po internetu prodají léky za 500 až 700 miliónů korun. Jsou to hlavně léky proti bolesti, nachlazení, na zažívací potíže.

To je asi 25 procent obratu internetových lékáren, které především prodávají potravinové doplňky a hygienické prostředky, kam patří třeba vitamíny, diety, intimní a zubní hygiena, nebo kosmetika. Předseda asociace Vladimír Finsterle vysvětluje, že zákazníky zajímá nejen finální cena s dopravou, ale i rozsah sortimentu:

„Jsou základní dvě výhody. To je úspora času v situacích, kdy si rodina třeba plánuje určitá vydání za produkty týkající se zdraví. Druhý důvod je šíře informací, které si můžete při výběru na internetové lékárně přečíst.“

Homeopatika využívá v Česku stále více lidí. Nejvíce je v lékárnách kupují ženy

Číst článek

Lidí, kteří nakupují léky přes internet, bude přibývat a podle Lenky Mynářové tak mohou kamenné lékárny konkurovat e-shopům pouze odborným poradenství, které na internetu není. „Při osobním kontaktu dochází k rozhovoru, ze kterého jasně vyplyne, který lék je pro daného pacienta vhodný,“ říká Michaela Bažantová z České lékárnické komory.

Podle Vladimíra Finsterleho i lékárenské e-shopy zlepšují komunikaci se svými klienty. „Většina lékáren, které jsou součástí asociace, má k dispozici e-mailové poradny, chatovací okna, nebo popřípadě video rozhraní,“ uvádí Finsterle.

Průzkum také ukázal, že lidé neradi nakupují léky na čerpacích stanicích, v drogeriích a supermarketech, kde jim chybí právě odborné rady lékárníka.

Iveta Vávrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme