Babiš chce žalovat Der Spiegel za článek o údajném ovlivňování dotací

Šéf hnutí ANO a majitel koncernu Agrofert Andrej Babiš zažaluje německý týdeník Der Spiegel. Řekl to v České televizi. Časopis napsal, že koncern ovlivnil podobu českých pravidel na rozdělování eurodotací.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Andrej Babiš | Foto: Filip Jandourek

Německý týdeník svá tvrzení podpořil tím, že má informace z vyšetřování evropského Úřadu pro boj proti podvodům, takzvaného OLAFu, který prověřuje kauzu Čapího hnízda. Babiš všechna nařčení odmítá.

„Jsou to sprosté lži. OLAF nevyšetřuje moji firmu, audit proběhl znovu, nic se nenašlo. Budu je žalovat. Vyzveme je, protože oni jenom opisují ty nesmysly, které někteří novináři účelově napíšou,“ řekl Andrej Babiš.

Důkazem údajného ovlivňování rozdělování evropských dotací ze strany Agrofertu je podle prestižního německého časopisu schůzka z 25. května loňského roku, která se prý uskutečnila v prostorách vyhrazených Babišovu hnutí ANO v českém parlamentu.

Jejím tématem byl údajně nový Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OP PIK) s rozpočtem 4,4 miliard eur (119 miliard korun). Peníze z něj měly původně získat malé a střední podniky, podle Spiegelu se ale právě na této schůzce zástupcům Agrofertu podařilo dosáhnout změny pravidel.

ČRo, David Černý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme