Opravy Barrandovského mostu mají zpoždění. Práce se prodlouží asi o 27 dní, nasazena bude třetí směna

Letošní oprava pražského Barrandovského mostu, která měla původně skončit 2. září, má asi 27 dní zpoždění. Novinářům to ve středu řekl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Na práce proto byla podle něj od pondělí nasazena třetí směna. Důvodem zpoždění je podle náměstka mimo jiné to, že armatur v mostě je více a jsou silnější, než se očekávalo podle projektu.

Tento článek je více než rok starý.

Praha (Aktualizováno: 16:17 3. 8. 2022) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Barrandovský most

Barrandovský most | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz

Rekonstrukce mostu začala 16. května. Dělníci nejprve demolovali nájezdovou rampu ze Strakonické ulice, kterou nyní znovu budují, a odfrézovali vozovku a odstranili římsy, zábradlí a izolace.

Oprava Barrandovského mostu může rozhodnout komunální volby v Praze, očekává komentátor

Číst článek

„Nyní jsme ve fázi, že dokončujeme finální práce v rámci hlavní konstrukce mostovky. Probíhá předepínání ocelových lan uvnitř mostovky, a následně budeme moci začít s povrchy,“ popsal aktuální stav prací Scheinherr. Původní lana uvnitř mostovky jsou podle něj zkorodovaná a je potřeba je nahradit novými.

Při vrtání otvorů pro nová lana ale stavebníci narazili na problémy u příčníku v místech, kde se připojuje rampa ze Strakonické ulice. „Narážíme na to, že je tam příliš mnoho armatury. Navíc je silnější, než bylo v projektu,“ doplnil náměstek. Proto se podle něj nedaří už asi měsíc práce na příčníku dokončit.

Průběh oprav

Při tvorbě projektu podle náměstka nešlo předvídat umístění výztuže vzhledem k tomu, že jsou až deset metrů hluboko v betonu. Dělníci zde nyní vrtají poslední dvě díry pro předpjatá lana. Na mostě silničáři dokončují tzv. vyrovnávací vrstvu, která zarovná povrch opravené části do stejné výšky se zbytkem mostu. 

Dokončená už je konstrukce Strakonické rampy, u které dnes dělníci tzv. předpjali poslední lana konstrukce.

Opozice se chystala na kolaps dopravy, zpoždění jsou v minutách, říká Scheinherr o Barrandovském mostu

Číst článek

„Nyní je mostovka a nosná konstrukce již předepnutá, bude se provádět pokládka a ochrana izolace, následně se budou vázat a betonovat římsy, po nich se osadí zábradlí a svodidla a na konci se bude ještě asfaltovat. A veřejné osvětlení se doplní,“ řekl dozorce stavby Jakub Růžička.

Dopravní opatření v okolí mostu by tak měla trvat také v září. „Nyní projednáváme rozsah omezení jako takového, ale předpokládáme, že bude velmi podobné tomu, na které jsou nyní řidiči zvyklí,“ řekla mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložena do několika let a vždy potrvá jen část roku. Celkem vyjdou práce za všechny roky na 594,5 milionu korun.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme