Bárta vyměnil šéfa Ředitelství silnic a dálnic. V čele bude Švorc
Ředitelství silnic a dálnic má ode dneška nového šéfa. Ve funkci nečekaně rychle skončil Alfréd Brunclík. Ministr dopravy Vít Bárta ho odvolal kvůli seznamu staveb, které se mají pro nedostatek peněz v rozpočtu zastavit. Do čela ředitelství jmenoval Jiřího Švorce.
Ředitelství silnic a dálnic totiž chtělo zastavit i trojici projektů v Moravskoslezském kraji, které ministerstvo považuje za prioritní. Jde o bohumínský most, ostravskou cestu Místecká 2 a Modenovickou silnici do Zlína.
Do čela ředitelství silnic a dálnic pak Bárta jmenoval Jiřího Švorce. „Pan Jiří Švorc mimo to, že jeho jméno celkem vystihuje reálný stav rozpočtu Ředitelství silnic a dálnic, je kompetentním pro tuto funkci i tím, že dvacet pět let působil v oblasti pozemního stavitelství od pozice stavbyvedoucího až po topmanažera,“ řekl Bárta.
Podle ředitele Centra pro efektivní dopravu a bývalého náměstka ministra dopravy Petra Šlegra byly ohlášené návrhy škrtů pro setrvání Brunclíka ve funkci poslední kapkou. „Myslím si, že to byla poslední kapka. Pan ministr Bárta oznámil šetření, nicméně návrhy na šetření nebyly úplně šťastné. Takže chápu, že situace takhle rychle vygradovala,“ podotkl Šlegr.
Ředitel Centra pro efektivní dopravu a bývalý náměstek ministra dopravy Petr Šlegr v odpoledních Ozvěnách dne.
Připomněl také, že odborníci i nevládní organizace již několik let poukazují na předraženou výstavbu dálnic a silnic I. třídy. Podle něj se dá očekávat, že by se jiný manažer v čele úřadu mohl zasloužit o zlevnění jejich výstavby.
„A druhá věc je, že když nemělo generelní koncepci ministerstvo dopravy, tak se o ní mělo snažit aspoň Ředitelství silnic a dálnic. A ne rozsalámovávat různé tahy,“ řekl ředitel Centra pro efektivní dopravu.
Dostavba dopravních staveb
Jedním z úkolů pro nového šéfa Jiřího Švorce tak bude zajistit dostavbu zmiňovaných dopravních staveb. „Úkol je jasně daný. Úkol je najít finanční rezervy jak na investice, tak na provoz. Sahá to od celkového auditu společnosti, celkového auditu organizace. V tomhle vidím prvotní kroky, které budu muset zajistit,“ řekl Švorc.
V Bohumíně doufají, že odvolání šéfa Ředitelství silnic a dálnic povede k dostavbě klíčového mostu. V místě už petici za dostavbu mostu v městské části Skřečoň podpořilo osm tisíc lidí. Starý most je zbouraný a obyvatelé netuší, kdy se dočkají nového.
Zvětšit mapu
Pěšky se zatím lidé ze Skřečoně dostávají přes kolejiště po provizorní lávce. „V tomhle stavu nejsem schopna přejít s malou na hřiště, na bazén,“ stěžuje se například maminka s dcerkou. Podle místních nebyl Bárta obklopen lidmi, kteří by mu o situaci dali potřebné informace.
Problémy ale nemají jen pěší. Auta i kamiony projíždějí Bohumínem dlouhými objížďkami přes centrum města a působí na dalších křižovatkách kolaps. „Hluk a prach je tady neuvěřitelný,“ řekla jedna z obyvatelek.
Starosta Bohumína Petr Vícha věří, že stát teď most dostaví. „Potvrzuje se, co jsem říkal od začátku, že pan ministr neměl správné informace. Odvolání generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic nám dává trochu větší šanci na to, že most bude spuštěn,“ řekl Vícha. Lidé v Bohumíně teď netrpělivě čekají na pátek, kdy má do obce přijet ministr dopravy a oznámit, jak to s dostavbou mostu bude.