Dodržujte bezpečnou vzdálenost a nezmatkujte. BESIP radí řidičům, co dělat, když potkají motorkáře
Sraz milovníků značky Harley-Davidson, Velká cena silničních motocyklů v Brně a další události. Letošní rok bude na českých silnicích zřejmě největší počet motorkářů v historii, uvádí BESIP.
Dopravních nehod motorkářů s tragickými následky na českých silnicích neubývá. Zatímco v případě řidičů osobních automobilů nebo cyklistů se podle statistik každoročně snižují počty obětí, u motocyklů se loni počet usmrcených meziročně dokonce mírně zvýšil o čtyři na 64.
Letos v Česku zemřelo do konce května 25 motocyklistů a 121 bylo těžce zraněno. Bilanci na tiskové konferenci představil pověřený ředitel BESIPu Tomáš Neřold. Problematika motorkářů je proto letos jedním z hlavních témat BESIPu.
Projděte si galerii infografik od BESIPu:
„Představujeme deset vytipovaných rizikových situací, se kterými se na silnici obě dotčené skupiny setkávají. Jde nám o vysvětlení rozdílnosti obou strojů v silničním provozu a zlepšení vzájemné tolerance mezi řidiči aut a motorek,“ říká pověřený vedoucí BESIPu Tomáš Neřold.
Počet usmrcených se vymyká i z cílů národní strategie bezpečnosti na silnicích, oproti kterým je letošní počet obětí téměř dvakrát vyšší. Podle dopravní policie je jedním z klíčových faktorů neklesajících nehod motorkářů mimo jiné i teplé počasí. To motocykloví nadšenci využívají k častějším a delším vyjížďkám. Nadcházející dva měsíce letních prázdnin jsou proto pravidelně nejtragičtějším obdobím v roce.
Jak postupovat u dopravní nehody? Poradíme co dělat krok za krokem
Číst článek
Motorkáři jsou dlouhodobě jednou z nejrizikovějších skupin na tuzemských silnicích. Za 24 let zemřelo v Česku 2310 motocyklistů, dalších skoro 16 tisíc bylo těžce zraněno. Podle Neřolda však příčinou nehod často není jen chování samotných motorkářů, protože v průměru 42 procent nehod s účasti motocyklu zavinili v předchozích letech řidiči osobních aut.
BESIP proto v současnosti spouští novou bezpečnostní kampaň zaměřenou právě na chování řidičů osobních automobilů při střetu s motocyklisty. „Primárně nám jde o vysvětlení rozdílnosti obou strojů v silničním provozu a zlepšení vzájemné tolerance obou někdy i znepřátelených skupin,“ řekl Neřold.