Dodržujte bezpečnou vzdálenost a nezmatkujte. BESIP radí řidičům, co dělat, když potkají motorkáře

Sraz milovníků značky Harley-Davidson, Velká cena silničních motocyklů v Brně a další události. Letošní rok bude na českých silnicích zřejmě největší počet motorkářů v historii, uvádí BESIP.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tragických nehod motorkářů neubývá, letos jich zemřelo už 25.

Tragických nehod motorkářů neubývá, letos jich zemřelo už 25. | Foto: Fancycrave | Zdroj: Fotobanka Unsplash

Dopravních nehod motorkářů s tragickými následky na českých silnicích neubývá. Zatímco v případě řidičů osobních automobilů nebo cyklistů se podle statistik každoročně snižují počty obětí, u motocyklů se loni počet usmrcených meziročně dokonce mírně zvýšil o čtyři na 64.

Letos v Česku zemřelo do konce května 25 motocyklistů a 121 bylo těžce zraněno. Bilanci  na tiskové konferenci představil pověřený ředitel BESIPu Tomáš Neřold. Problematika motorkářů je proto letos jedním z hlavních témat BESIPu.

Projděte si galerii infografik od BESIPu:

„Představujeme deset vytipovaných rizikových situací, se kterými se na silnici obě dotčené skupiny setkávají. Jde nám o vysvětlení rozdílnosti obou strojů v silničním provozu a zlepšení vzájemné tolerance mezi řidiči aut a motorek,“ říká pověřený vedoucí BESIPu Tomáš Neřold.

Počet usmrcených se vymyká i z cílů národní strategie bezpečnosti na silnicích, oproti kterým je letošní počet obětí téměř dvakrát vyšší. Podle dopravní policie je jedním z klíčových faktorů neklesajících nehod motorkářů mimo jiné i teplé počasí. To motocykloví nadšenci využívají k častějším a delším vyjížďkám. Nadcházející dva měsíce letních prázdnin jsou proto pravidelně nejtragičtějším obdobím v roce.

Jak postupovat u dopravní nehody? Poradíme co dělat krok za krokem

Číst článek

Motorkáři jsou dlouhodobě jednou z nejrizikovějších skupin na tuzemských silnicích. Za 24 let zemřelo v Česku 2310 motocyklistů, dalších skoro 16 tisíc bylo těžce zraněno. Podle Neřolda však příčinou nehod často není jen chování samotných motorkářů, protože v průměru 42 procent nehod s účasti motocyklu zavinili v předchozích letech řidiči osobních aut.

BESIP proto v současnosti spouští novou bezpečnostní kampaň zaměřenou právě na chování řidičů osobních automobilů při střetu s motocyklisty. „Primárně nám jde o vysvětlení rozdílnosti obou strojů v silničním provozu a zlepšení vzájemné tolerance obou někdy i znepřátelených skupin,“ řekl Neřold. 

ČTK, rez Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme