Billboard nestačí. Televizní Vánoce oživí spoty prezidentských uchazečů

Letošní Vánoce zpestří volební klipy prezidentských kandidátů. Česká televize je začne vysílat 26. prosince, Český rozhlas se přidá se zvukovými spoty. Podle marketingových odborníků může uchazečům povedený klip výrazně pomoci. Dostanou v něm totiž dostatek prostoru pro sdělení svých postojů.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Prezidentská standarta na Pražském hradě

Prezidentská standarta na Pražském hradě | Foto: Filip Jandourek

Historicky první přímá volba českého prezidenta začne 11. a 12. ledna, případné druhé kolo se uskuteční o dva týdny později. Dnes o tom rozhodl předseda Senátu Milan Štěch. Právě proto začnou uchazeči o prezidentské křeslo se svou kampaní na druhý svátek vánoční.

Marketingový odborník Jakub Horák považuje vysílání televizních i rozhlasových spotů za velmi užitečné. V době Vánoc se dá navíc očekávat, že je uvidí velké množství lidí.

„V dnešní době, kdy se vede celospolečenská debata o smyslu politiky, můžeme jen vítat, že kandidáti na prezidenta budou mít pro vysvětlení svých postojů větší prostor než jenom slogan na billboardu,“ říká.

Přehrát

00:00 / 00:00

O přínosu volebních klipů prezidentských kandidátů mluvil na Radiožurnálu marketingový odborník Jakub Horák

Funkce prezidenta má podle Horáka vysoký symbolický význam a lidi budou proto spoty velmi zajímat. Vše se ale bude odvíjet od jejich kvality.

„Bude velmi záležet na obsahu těch klipů. Kandidáti nebudou muset kalkulovat s levnými hesly, budou moci vysvětlit něco obsáhlejšího. Proto si myslím, že ty spoty by mohly mít velmi dobrou sledovanost,“ míní Horák.

Význam předvolebních klipů vidí především v tom, že voliči se díky nim o kandidátech dozvědí více informací. „To je velmi důležité. Máme určitou skupinu voličů, kteří se dobře orientují na internetu, ti už si o kandidátech dokázali nějaké informace najít,“ vysvětluje Horák a pokračuje:

„Ale jinak je to všechno v jakési rovině – co my víme, co si myslí třeba ten nebo ten. Klipy mohou přinést obsáhlejší sdělení, třeba kam si kandidáti představují, že by měla vést naše společnost, jaké mají hodnoty a tak dále.“

Ani v případě, že by se spoty příliš nevydařily, prý ale nehrozí, že by to Čechy odradilo od účasti ve volbách. „Je to nóvum, první přímá volba v historii. To lidí zajímá a rozhodně si nemyslím, že by je tohle odradilo,“ tvrdí marketingový odborník.

Jan Richter, Kateřina Kozmová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme