Billboardy u silnic zmizí do pěti let, schválili poslanci

Reklamní poutače by měly přestat lemovat české silnice do pěti let. Výjimku z přísnějších pravidel by mohli dostat pouze majitelé restaurací, čerpacích stanic nebo motelů, které jsou v blízkosti dané komunikace.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

nová pravidla

nová pravidla | Foto: Jan Rosenauer

S odstraňováním billboardů počítá vládní novela, kterou v prvním čtení schválili poslanci. Změny mají přispět k větší bezpečnosti na komunikacích. Normu teď projednají sněmovní výbory.

Sociální demokrat Josef Smýkal ale varuje, že by Česku kvůli zákazu reklam mohly hrozit i arbitráže: „Může se stát, že smlouvy jsou delší než pět let, a většinou zahraniční majitelé těchto nosičů mohou žalovat Českou republiku o ušlý zisk.“

„Je potřeba si to s ministerstvem dopravy v hospodářském výboru vyříkat, abychom zamezili škodám a možným nebezpečím pro Českou republiku,“ dodal Smýkal.

Ministr dopravy Pavel Dobeš tvrdí, že riziko arbitráží státu nehrozí: „Předpokládáme, že lhůta u celé řady billboardů je pod pětiletou lhůtou. A u těch, kde je to nad pět let, je vždy ve smlouvě klauzule ‚pokud legislativa neříká jinak‘.“

Martina Spěváčková, Mirko Kašpar Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme