Billboardy u silnic zmizí do pěti let, schválili poslanci
Reklamní poutače by měly přestat lemovat české silnice do pěti let. Výjimku z přísnějších pravidel by mohli dostat pouze majitelé restaurací, čerpacích stanic nebo motelů, které jsou v blízkosti dané komunikace.
S odstraňováním billboardů počítá vládní novela, kterou v prvním čtení schválili poslanci. Změny mají přispět k větší bezpečnosti na komunikacích. Normu teď projednají sněmovní výbory.
Sociální demokrat Josef Smýkal ale varuje, že by Česku kvůli zákazu reklam mohly hrozit i arbitráže: „Může se stát, že smlouvy jsou delší než pět let, a většinou zahraniční majitelé těchto nosičů mohou žalovat Českou republiku o ušlý zisk.“
„Je potřeba si to s ministerstvem dopravy v hospodářském výboru vyříkat, abychom zamezili škodám a možným nebezpečím pro Českou republiku,“ dodal Smýkal.
Ministr dopravy Pavel Dobeš tvrdí, že riziko arbitráží státu nehrozí: „Předpokládáme, že lhůta u celé řady billboardů je pod pětiletou lhůtou. A u těch, kde je to nad pět let, je vždy ve smlouvě klauzule ‚pokud legislativa neříká jinak‘.“