Billboardy začnou úřady zakrývat až od poloviny září. Bourat se budou později

Úřady začnou billboardy podél dálnic a silnic první třídy zakrývat v polovině září. Odstraňovat je pak budou od přelomu září a října. Důvodem jsou zákonné lhůty, které musí stát dodržet. Na pátečním setkání s novináři to řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Provozovatelé měli podle zákona povinnost reklamní poutače z blízkosti vozovek odstranit do pátku. Velká část z nich ale uvedla, že tak neučiní.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice zaplavily billboardy s českou vlajkou.

Dálnice zaplavily billboardy s českou vlajkou. | Foto: facebooková skupina: DOPRAVNÍ-OMEZENÍ.cz

Od pátku běží provozovatelům lhůta pěti pracovních dnů, během nichž mohou ještě poutače sami odstranit. Poté je sedmidenní lhůta, během níž musí úřady majitele vyzvat, aby zařízení zbourali, následuje pětidenní lhůta na reakci majitelů. Na ni pak navazuje patnáctidenní lhůta, během které budou úřady poutače zakrývat, uvedl Ťok.

„Jak u posílání výzev, tak u zakrývání se bude ministerstvo dopravy snažit lhůty dané státu maximálně zkrátit tak, abychom první billboardy začali zakrývat co nejdříve,“ řekl mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Odeslání všech výzev, zakrytí a odstranění všech nelegálních billboardů bude trvat déle, možná až měsíce.

Provozovatelé billboardů nahradí reklamu nekomerčními motivy. Stejně zmizí, reagoval Ťok

Číst článek

Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy vyžaduje novela zákona z roku 2012. Zatímco někteří provozovatelé billboardy začali odstraňovat, jiní jen reklamní sdělení nahradili státní vlajkou.

„Tím jsme jednostranně podle právního výkladu, který máme k dispozici, změnili charakter ploch, které již nadále nejsou reklamním zařízením tak, jak je definuje zákon," uvedl v tiskovém prohlášení Svaz provozovatelů venkovní reklamy.

Podle ministerstva ale názor svazu před soudem neobstojí. „Jestliže bylo konkrétní zařízení jako reklamní zařízení povoleno tam, kde je umístěno, je to stále reklamní zařízení, i když aktuálně nemá reklamní obsah," uvedl po středečním setkání se šéfem svazu Markem Pavlasem ministr Dan Ťok.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme