Podvodná reklama na bitcoiny se zaštiťuje Českou televizí i centrální bankou. Obě se od ní distancovaly

Česká národní banka a Česká televize se distancovaly od podvodných reklam, které se tváří jako články a lákají na investici do bitcoinů. Na tuto praktiku už před pár dny upozornila skupina PPF, jelikož materiály pracují i se jménem jejího vlastníka Petra Kellnera. Zatímco PPF avizovala, že podnikne právní kroky, Česká národní banka a Česká televize se k tomu nechystají.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Podvodná reklama se šíří na sociálních sítích. | Zdroj: Repro iROZHLAS.cz

Podvodný materiál tvrdí, že se nejbohatší Čech Petr Kellner, který téměř nevystupuje v médiích, rozhovořil v pořadu Interview ČT24 o tom, jak vydělává peníze. A že jedním ze zdrojů jeho jmění je důmyslná platforma na investice do bitcoinů. 

Sociální sítě jsou k propagandě a dezinformacím využívány stále více, upozorňují analytici z Oxfordu

Číst článek

Klamavá reklama tvrdí, že Kellnerova dobrá vůle podělit se s lidmi o tajemství, jak snadno zbohatnout, přiměla Českou národní banku, aby Českou televizi požádala o stažení pořadu, protože by platforma Bitcoin revolution mohla poškodit velké banky. 

Údajné interview ani následný telefonát se ovšem nikdy neodehrály. „Petr Kellner nebyl hostem našeho pořadu, tudíž k tomuto interview nedošlo. Informace obsažené v uvedeném článku se ve vysílání České televize neobjevily, jde o zneužití jména ČT,“ řekl serveru iROZHLAS.cz Filip Platoš z tiskového oddělení. Podle něj však veřejnoprávní televize žádné právní kroky nezvažuje.

Od obsahu podvodného článku se distancovala i centrální banka. „Je to výmysl,“ uvedla mluvčí České národní banky Petra Vodstrčilová s odkazem na údajný telefonát na Kavčí hory.

Nejen Česko, nejen Kellner

Zmíněný text nejvíce pracuje s vykonstruovanými prohlášeními Petra Kellnera a odkazuje i na vlastní rozhovor, který měli autoři článku s podnikatelem uskutečnit. Podvodný text se šíří jako odkaz skrze sociální sítě, například jako propagovaný příspěvek na facebooku.

Experti: Nákup CME skupinou PPF může znamenat snahu získat mediální vliv. Společnost tvrzení odmítá

Číst článek

PPF před pár dny na falešnou reklamu upozornila a uvedla, že chystá i právní kroky. „Usilujeme o stažení podvodných reklam ze sociálních sítí, jsme v kontaktu se společností Facebook a rovněž podnikáme právní kroky proti subjektům, které tyto podvodné stránky provozují,“ vyjádřila se dříve pro Radiožurnál mluvčí skupiny Jitka Tkadlecová.

Obdobným způsobem, tedy s odkazováním na výstup v médiích, jako je BBC nebo CNN, bylo pro účely propagace Bitcoin revolution zneužito například i jméno někdejšího trenéra fotbalového klubu Manchester United Alexe Fergusona či populárního moderátora Jeremyho Clarksona.

jak, ruz Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme