Po opravě trati za 1,6 miliardy stráví lidé na cestě do Brna více času než před ní

Obyvatelé Hustopečí u Brna se těšili, že rozsáhlá oprava železniční trati jim zrychlí cesty do krajského města. Opak je pravdou, jak zjistil Český rozhlas Brno.

Brno Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kolej vlevo umožní vlakům rychlou jízdu z hlavní trati do Hrušovan

Kolej vlevo umožní vlakům rychlou jízdu z hlavní trati do Hrušovan | Foto: Štěpánka Kadlečková | Zdroj: Český rozhlas

Stát dá více než jednu a půl miliardy korun za opravu lokální tratě mezi Hustopečemi u Brna a Šakvicemi. Až v prosinci skončí, vlaky budou moci jezdit po kolejích rychleji a modernizace umožní nasadit elektrické jednotky.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si: Proč po modernizaci trati stráví lidé na cestě více času

Dosud museli lidé z Hustopečí na nádraží Šakvice přesedat ze „svého“ motoráčku na rychlík, který jezdí po hlavní trati mezi Brnem a Břeclaví. Nově dostanou přímé spojení až do Brna. Jenže paradoxně bez tohoto přestupu stráví na cestě o zhruba deset minut času víc než dosud.

Nebudou muset přestupovat, ale jejich přímý vlak po cestě zastaví na dalších zastávkách a stanicích.

Trať z Hustopečí

Lokální trať napojující město Hustopeče na hlavní železnici mezi Břeclaví a Brnem vznikla v roce 1894. Měří necelých sedm kilometrů a dosavadní povolená rychlost je na ní 40 kilometrů za hodinu. Po rekonstrukci za 1,6 miliardy korun bude od prosince trať použitelná i pro elektrické vlaky. A ty po ní budou smět jezdit rychlostí až 90 kilometrů za hodinu.

„Počítám, že bude výhodnější jet autobusem přes Židlochovice,“ odhaduje už teď jedna z cestujících, co to pro ni bude znamenat.

Správa železnic ústy mluvčí Nely Friebové připomíná, že opravenou trať bude skutečně možné projíždět rychleji. Celkový čas jízdy mezi Hustopečemi a Brnem ale závisí i na použité soupravě a na tom, kde bude zastavovat.

Radnice v Hustopečích požádala, aby aspoň část vlaků jezdila jako spěšné spoje, které by nezastavovaly všude. Představitelé kraje jim zatím nevyhověli, změnu připouštějí, až kraj završí koupi vlastních souprav a bude je pronajímat dopravcům.

Nádraží Šakvice dostává i nová nástupiště | Foto: Štěpánka Kadlečková | Zdroj: Český rozhlas

Štěpánka Kadlečková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme