Brno hledá název pro nové nádraží. Nejvíc hlasů získal Šalingrad

Nejvíce Brňanů, kteří hlasovali v anketě o název nového nádraží, by chtělo, aby se jmenovalo Brno - Šalingrad. Z 1859 lidí dalo hlas Šalingradu 837. Na druhém místě skončil současný název Brno hlavní nádraží s 698 hlasy. Na třetím místě skončilo s odstupem Nádraží Járy Cimrmana se 166 hlasy, ostatní názvy nedostaly ani 100 hlasů, vyplývá z výsledků na webu Náš novej nádr. Jak město s výsledkem ankety naloží, teprve uvede v tiskové zprávě.

Tento článek je více než rok starý.

Brno Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Brno Hlavní nádraží

Brno Hlavní nádraží | Foto: Dezidor | Zdroj: Creative Commons 3.0 Unported

„Ať už vzejde z ankety jakýkoli název, město jej předá k posouzení Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Není možné předjímat, jak s ním SŽDC naloží,“ řekl před měsícem Radek Štěpánek z tiskového oddělení magistrátu.

Pokud správce železniční infrastruktury a město Brno tento název navrhnou, nepředpokládáme, že bychom ho neměli schválit. V tuto chvíli je to nějaké nářečí, ale není to na druhou stranu nijaké hanlivé slovo, takže my bychom s tím problém neměli,“ řekl Českému rozhlasu - Brno mluvčí Drážního úřadu Martin Novák. 

Vystoupit v Brně by nemělo být ostudou. Chceme moderní nádraží, říká brněnský primátor Vokřál

Číst článek

Vedení Brna se rozhodlo letos vyhlásit soutěž o pojmenování nového nádraží proto, aby zvýšilo zájem lidí o tuto problematiku. Letos se totiž vedení města a posléze i vláda po desetiletí debat rozhodly, že nové nádraží má být v odsunuté poloze.

Shoda však nepanuje na podobě nádraží. Zatímco ministerstvo dopravy a vláda chtějí variantu bez podzemní stanice, všechny tratě mají zaústit do povrchového kolejiště, město i kraj chtějí variantu s podzemní stanicí, kam zaústí trať od Chrlic a bude základem podzemní železnice spojující jih a sever města. Vedení města věří, že rozhodnutí centrálních orgánů se ještě změní.

Kdy se začne nové nádraží stavět, však zatím není vůbec zřejmé. Již řadu měsíců rozhoduje jihočeský krajský úřad o územním rozhodnutí a stále existuje řada lidí a spolků, kteří jsou ochotni jít s investorem do soudního sporu. Přesun nádraží a modernizace celého uzlu má stát zhruba 50 miliard korun a má trvat zhruba šest let.

ČTK, Petr Tichý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme