Buzková a Mareš se dohodli, že upraví školský zákon

Ministryně školství Petra Buzková a vicepremiér Petr Mareš budou pokračovat v jednání o školském zákonu. Na čtvrteční dvouhodinové schůzce se dohodli, že upraví stávající verzi ve 13 bodech. Například budou jednat o postavení krajů ve školství a o zařazení odborného vzdělávání do systému.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Petr Mareš a Petra Buzková

Petr Mareš a Petra Buzková | Foto: Stanislav Peška

"My jsme se bavili o tom, zda se spolu můžeme vůbec konstruktivně bavit. Já jsem přinesl paní ministryni 13 takových otázek a nechtěl jsem po ní, aby mi na ně odpověděla nebo abychom se společně pokusili na ně odpovědět, ale kladl jsem otázku, zda jsme schopni se o těch problémových okruzích bavit, a paní ministryně o všech z nich řekla, že ano. Takže to byla ta vstupní fáze celé debaty, která bude trvat jistě ještě velice dlouho," popsal Radiožurnálu průběh schůzky Petr Mareš.

Šéf Unie svobody-DEU nynějšímu návrhu vyčítá, že je centralistický, příliš byrokratický, není propojen s celoživotním vzděláváním a klade další finanční nároky na zřizovatele škol.

Další jednání si oba politici naplánovali už na příští úterý. Výsledky složitých rozhovorů by ale podle Mareše měly být známy nejdříve do měsíce.

Ministryně Buzková ještě před dnešním jednáním vyostřila atmosféru prohlášením, že by oba měli z vlády odejít, pokud se nedokáží dohodnout. "Pokud my dva s panem místopředsedou Marešem nejsme schopni se shodnout na podobě nového zákona, tak by asi bylo správné, aby do koaliční vlády přišli noví lidé," řekla televizi Prima. Toto řešení ale Mareš odmítl.

Školský zákon navrhovaný ministerstvem školství podle průzkumu Ústavu pro informace ve vzdělávání podporuje většina ředitelů škol. Má zavést vzdělávací programy namísto dosavadních direktivních osnov a počítá mimo jiné i se zavedením státní maturity. Předpokládá také rozdělení víceletých gymnázií na první a druhý stupeň a vznik školských rad, které se mají podílet na správě školy.

Marika Táborská, Renáta Prátová, Štěpánka Čechová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme