ČD startují nový systém odškodňování cestujících za zpoždění

České dráhy ode dneška odškodní cestující při zpoždění vlaků vyšší třídy. V případě půlhodinového zdržení ve vlaku Pendolino budou mít například nárok na stokorunovou kompenzaci, ve vlacích EuroCity a InterCity získají odškodnění v podobě voucheru na 50 korun za každou hodinu zpoždění.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pendolino. Ilustrační foto.

Pendolino. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

České dráhy podle Romana Šulce z tarifního oddělení Českých drah projekt odškodňování pasažérů vyzkouší během tří měsíců a pak se rozhodnou, jak dál.

Přehrát

00:00 / 00:00

čd.mp3

„Odškodnění se bude týkat vlaků takzvané vyšší kvality. Netýká se to případů, kdy důvod zpoždění nezaviní České dráhy, a to například v podobě výluky na trati, kterou provádí Správa železniční dopravní cesty, nebo jiných oprav. V takovém případě se odškodnění nebude vyplácet,“ uvedl Šulc.

Odškodnění se bude vyplácet i v případě nefungující klimatizace nebo topení.

„Důvody, proč k tomuto opatření přistupujeme jsou dva. Chceme se přiblížit našim zákazníků, druhým důvodem je evropská legislativa. Řada států, včetně nás, má na odškodňování cestujících vnitrostátní přepravy zatím výjimku. Musíme se ale připravit na dobu, kdy evropská směrnice o odškodňování poškozených pasažérů začne platit i u nás. Proto tento pilotní projekt,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

„Ve všech případech obdrží cestující voucher, který si může po dobu jednoho měsíce vyměnit za jinou vnitrostátní jízdenku. Výše je různá. V případě zpoždění například 50 korun za každých 60 minut zpoždění, maximálně však 100 korun,“ dodal Šulc.

Místo vlaku taxi

České dráhy také zajistí pasažérům všech typů vlaků spojení do cílové stanice v případě, že jim kvůli zpoždění ujede poslední přípoj.

„V takovém případě existuje více možností. Když bude velká skupina, zajistíme například náhradní autobusové spojení, popřípadě proplatíme jízdenku na autobus. Pokud skupina nebude velká a nebude možná ani jedna z možností, proplatíme i využití taxislužby,“ vysvětlil Šulc.

„Projekt vyhodnotíme v prosinci, předpokládáme, že by nás mohl přijít na dva miliony korun. Vycházíme z toho, že vlaky vyšší kvality by za ty zhruba tři měsíce s námi mohly jet zhruba dva miliony lidí a asi 1,7 procenta z nich by mohlo požadovat určitou kompenzaci. Vycházíme přitom z našich statistik,“ podotkl Joklík.

Jaroslav Skalický, Tomáš Pavlíček, Lukáš Vincourek, Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme