Centrální registr vozidel by měl pracovat rychleji. Napojí se na základní registry

Od čtvrtka by se měla zrychlit práce centrálního registru vozidel. Dnes večer se má totiž napojit na základní registry, které poskytují databázi občanů a firem. Úředníci tak už nebudou muset vyplňovat všechny údaje ručně a zrychlí se jejich práce.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Registr vozidel v Praze

Registr vozidel v Praze | Foto: Filip Jandourek

Podle ministerstva dopravy ve zkušebním režimu vše fungovalo bez problémů. „Testování proběhlo ve standardním režimu a výsledek zátěžových testů na obou stranách systémů byl ten, že ani v extrémní variantě nebyla ohrožena jejich funkčnost,“ řekl v Ozvěnách dne náměstek ministra dopravy Miroslav Drobný.

Skutečnost, že spolu tyto dva systémy nekomunikovaly, byla příčinou části potíží, které provázejí nový registr vozidel od července.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti o propojení centrálního registru vozidel se základními registry jsme v Ozvěnách dne rozebrali s náměstkem ministra dopravy Miroslavem Drobným

„Dosud docházelo ke zdržení, které pramenilo z potřeby ověřování totožnosti žadatelů, kdy úředníci na přepážce museli fyzicky jít na jinou přepážku, tam ověřit totožnost žadatele a v případě výskytu chyby v aplikaci centrálního registru tyto údaje ručně přepsat,“ upřesnil Drobný.

Díky propojení nyní úředníci na přepážce vyplní pouze rodné číslo nebo IČO, systém zbytek údajů dopíše sám.

Do jisté míry by měl být podle něj odstraněn také problém s přístupem do registrů pro městské strážníky. Ti si stěžovali například na to, že nemohou pokutovat řidiče za rychlou jízdu, protože nezjistí, komu patří auto, které zachytil kamerový systém.

„Ten problém má ale trochu delší časové dozvuky. Požádali jsme všechny policejní sbory v ČR, aby nám zaslaly kontaktní osoby, kterým budou přiděleny přístupové údaje tak, aby strážníci mohli po napojení na základní registry dál plnit své povinnosti,“ dodal náměstek ministra.

Přiznal však, že propojením obou databází všechny problémy nového registru vozidel ale nezmizí. "Rizikové oblasti" podle něj ministerstvo vnímá ve dvou rovinách. Především jde o aplikační fázi, která se dotkne žadatelů, a také o oblast infrastruktury.

„Základní registry budou dodávat údaje do registru vozidel a může se například stát, že klient předloží na přepážku doklady a zjistí, že jsou v nich odlišné údaje, než jaké jsou vedeny v informačním systému základních registrů,“ přiblížil.

Doporučil proto, aby si řidiči ohlídali správnost údajů v dokladech. „Doporučujeme ověřit platnost veškerých údajů, které mají zaneseny ve svých dokladech. Například na Czech POINTu nebo na jiných místech, kde lze snadno ověřit správnost údajů vedených v dokladech. A to z toho důvodu, že základní registry jsou jedinými správnými, které mají mít své údaje v pořádku,“ řekl.

Nový centrální registr vozidel spustilo ministerstvo dopravy na začátku července. Od té doby se potýká s problémy a podle úředníků pracuje zhruba na 80 procent.

Ministerstvo eviduje kvůli nefunkčnímu systému desítky žádostí o odškodné.

Petr Medek, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme