Češi na Štědrý den méně volali a posílali SMS. Přáli si přes internet

Češi si o Štědrém dnu méně volali a posílali textové SMS než loni. Místo toho si poslali více multimediálních zprávy MMS. K přáním také více využívali internet, tedy sociální sítě, e-mail a další komunikační nástroje, což dokládá meziroční růst přenosu dat o mnoho desítek procent. Vyplývá to z nedělních informací operátorů.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mobilní telefon, mobil (ilustrační foto)

Mobilní telefon, mobil (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

„Statistiky ze sítě O2 ukazují, že zatímco počet odeslaných SMS a spojených hovorů na Štědrý den klesá, roste počet lidí, kteří přání posílají přes internet. Mobilní datová síť O2 přenesla o 68 procent více dat než v loňském roce," řekla mluvčí O2 Lucie Pecháčková.

Na Štědrý den spojila mobilní síť O2 14,56 milionu hovorů a přenesla více než 23 milionů SMS. Představovalo to meziroční pokles o téměř čtyři, respektive skoro osm procent.

Štědrodenní provoz v síti T-Mobile ve srovnání s předchozím rokem opět klesl, uvedla mluvčí firmy Martina Kemrová. Provoz se ale přesunul od klasických hovorů a textových zpráv do oblasti dat.

Poselství Městu a světu. Papež František popřál mír lidem v Sýrii a dalších konfliktních oblastech

Číst článek

Celkový počet uskutečněných hovorů byl na úrovni běžné soboty, meziročně klesl o pět procent na 17 milionů. Počet textových zpráv se poprvé v historii snížil. SMS centrum jich zpracovalo 27,7 milionu, o šest procent meziročně míň.

Rostl jen objem dat a počet multimediálních zpráv. Těch T-Mobile přijal 562 tisíc, o 13,4 procenta více než loni. Nárůst dat se proti loňsku zpomalil, stoupl o 66 procent.

„Počet hovorů sice stagnoval, ale o sedm procent se zvýšil objem hovorového provoz. To znamená, že hovory byly delší. SMS provoz mírně klesl. Předpokládáme, že zákazníci používali jiné elektronické možnosti komunikace, jako jsou hovory přes internet, komunikace přes sociální sítě a instant messaging," upozornila mluvčí Vodafone Markéta Kuklová.

Telefony lidé odkládají kolem šesté hodiny

Nejvíce se o Štědrém dni volalo na Slovensko, Ukrajinu a do Maďarska. Vodafone zaznamenal pětiprocentní pokles počtu SMS, ale meziroční růst SMS o 1,3 procenta v minutové špičce, která nastala v 13:13.

Co říkají lidové tradice? Na Boží hod se nemá stlát postel ani věšet prádlo

Číst článek

Největší hlasový provoz se u T-Mobile odehrál mezi 10:00 a 11:00, kdy se uskutečnilo 1,9 milionu hovorů. U SMS zpráv byl nejrušnějším úsekem opět interval 10:15 až 11:15. Nejrušnější MMS provoz vládl mezi 12:45 až 13:45. Co se týče datového přenosu, lidé jej nejvíce využili večer po nadílce, mezi 20:30 a 21:30.

Statistiky z mobilní datové sítě O2 ukazují, že provoz na sociálních sítích narůstá už v průběhu vánočního odpoledne.

„Kolem šesté hodiny, kdy lidé usedají ke štědrovečerní večeři, provoz výrazně klesá. Poté však lidé sdílí radost z dárků na sociálních sítích, kolem osmé hodiny se tak provoz vrací do odpoledních hodnot. Výjimkou je sociální síť Snapchat, u které špička nastává naopak kolem 18. hodiny," doplnila Pecháčková.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme