Češi se vracejí k posílání pohlednic. Díky aplikacím pro chytré telefony

Z letní dovolené teď můžeme poslat pohled se svojí fotografií. Takovou službu nabízí hned několik aplikací pro chytré telefony a třeba i Česká pošta. Že se více než stoletá tradice posílání pohlednic vrací, dokazují i čísla. Jen během letošních prázdnin službu využily tisíce lidí.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ilustrační foto | Foto: FreeDigitalPhotos.net

Koupit si pohlednici, napsat pozdrav, nalepit známku a vhodit do schránky. Pozdrav z letní dovolené nebo z tábora alespoň jednou v životě poslal snad každý.

V posledních letech obliba pohledů mezi lidmi klesla. Jen za posledních 6 let se tržby z listovních zásilek propadly o 2,5 miliardy korun. Papírové kartičky z velké části nahradily sociální sítě a mobilní telefony.

Přehrát

00:00 / 00:00

Posílání pohlednic prožívá renesanci, a to díky moderním technologiím, zjistila Zuzana Švejdová

„Tím, že můžete napsat SMS, MMS - je levnější a přijde vám hned,“ potvrzuje Tomáš Kavka z Poštovního muzea. „Z praxe musíme říct, že pohlednice už opravdu mizí.“

S mobily roste také obliba selfie pozdravů. Denně svůj autoportrét pošle přes milion lidí.

Na trend posílání fotek reagují i provozovatelé aplikací do chytrých telefonů. Díky nim můžou lidé posílat originální pohlednice z celého světa.

Moderní technologie se snoubí s tradicí

Stačí se jen vyfotit na telefon a obrázek s textem poslat přes staženou aplikaci. Příjemci pak přijde do schránky skutečná pohlednice. Službu nabízí i Česká pošta.

„Cena se pohybuje okolo 23-25 korun, záleží na formátu,“ uvádí její mluvčí Matyáš Vitík. „Službu můžete využít i v cizině a poslat do ČR. Výhoda je samozřejmě v tom, že se pohled tiskne v Česku, tak je tady do druhého dne,“ dodává.

Skloubit moderní technologii s tradicí se rozhodla i služba Zoner Postcards. Každý týden vytiskne stovky kartiček. A přes léto počet ještě narůstá.

„Letošní léto je pro nás rekordní, protože jsme už poslali přes tisícovku pohlednic,“ potvrzuje manažerka Alena Voráčková.

Na pohlednicích vlastní fotky a video. Nové projekty udržují tradici starou přes 140 let

Číst článek

Větší zájem pozoruje i ředitel projektu Postisimo Pavel Kalčev. Lidé prý posílají až trojnásobně víc obrázků než loni.

„Chystáme novinku, což je zasílání videa pomocí QR kódu. Lidé budou moci nahrát několik fotek do jedné pohlednice,“ uvádí Kalčev.

Už teď můžou cestovatelé přiložit k pozdravu i nahraný zvuk. Ať už lidé posílají fotku od Máchova jezera nebo z Karibiku, za pohled zaplatí jednotnou cenu.

Česká pošta (iliustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

mkp, Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme