Češi si oblíbili kavárny, ve kterých jim společnost dělají kočky

V Česku přibývá kočičích kaváren. Jejich majitelé se inspirovali projektem původně z Tchaj-wanu, který se rychle rozšířil po celé Evropě. Kávu s kočičí přítomností si tak lidé můžou vypít v necelé desítce podniků po celé zemi.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

kočka, kotě, jazýček, líže (ilustr. obr.)

kočka, kotě, jazýček, líže (ilustr. obr.) | Foto: CC0 Public domain

Smíchovskou kavárnu díky kočkám denně navštíví až 200 zákazníků. Majitel Ivan Herák kontroluje i to, jak se hosté ke zvířatům chovají.

„Manželka to vymyslela tak, že první část jsme udělali víc prosvětlenou, druhá je schválně udělaná trošku do šera, protože ho mají kočky rády. Mají tu své zázemí,“ popsal prostory.

K dispozici mají i prolézačku v podobě stromu a domeček, do kterého se mohou schovat.

Přehrát

00:00 / 00:00

Lidi v Česku si mohou vybrat mezi kavárnami s kočkami i restauracemi s chameleonem nebo loskutákem. Podnik navštívila Barbora Kladivová

„Je to super relax. Něco úplně jiného, než když si jdete sednout do normální kavárny,“ popsala atmosféru studentka, které se jedna kočka uvelebila na klíně.

Manželé podnik provozují rok a o zákazníky prý nemají nouzi. „O sobotách a nedělích fungujeme jen na rezervace. To je úplně plno, od rána do večera. Přes týden dopoledne je to takové klidnější a odpoledne už zase chodí lidi po práci,“ shrnul Ivan Herák.

Za kočkami a na kávu chodí lidé už rok a půl také do další pražské kavárny v Karlíně.

„Na začátku po otevření jsme zaznamenali veliký boom, protože kočičí kavárny byly něco neznámého. Lidi to hodně zajímalo. Potom přišel mírný pokles, ale teď už zase návštěvnost stoupá,“ popsala zájem provozní Zuzana Vrbová.

Příspěvek na jídlo i veterináře

Karlínská kavárna jako jediná účtuje svým návštěvníkům ještě 20korunový poplatek. Peníze jdou hlavně na jídlo pro kočky, očkování, podestýlky nebo třeba hračky.

„V Evropě je standardně, stejně jako třeba v Japonsku, do kočičích kaváren vstupní poplatek. Někdy je to v řádkách desítek eur. V České republice se začaly otevírat kočičí kavárny bez poplatku, ale vzhledem k tomu, že náklady na provozování jsou dvakrát vyšší, tak je to nutnost,“ dodala.

Další kočičí kavárny otevřely dveře zákazníkům v Hradci Králové, Brně nebo třeba Olomouci. Podle majitelů přitahuje lidi i terapie a odpočinek. Některé restaurace lákají své hosty třeba i na chameleony, želvy nebo loskutáka.

Lásku Čechů ke zvířatům potvrzují i čísla pojistek na zvířecí mazlíčky. Třeba ty na kočky vzrostly o 21 procent.

„Zatímco v roce 2014 byla průměrná pojistka na kočku za 990 korun, v roce 2015 to už bylo celých 1200. Nejvíc to souvisí s růstem cen za veterinární léčbu,“ popsal ekonom a analytik Jiří Paták.

Jen za krmivo pro své domácí mazlíčky Češi utratí podle průzkumu společnosti GFK asi 7 miliard korun ročně.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme