Češi si po dovolené nejčastěji stěžují na úklid v hotelu. Počet reklamací ale klesá

Češi jsou letos spokojenější se službami cestovních kanceláří. Podíl reklamovaných zájezdů klesl na půl procenta. Ve srovnání s rokem 2014 je to o tři desetiny procenta méně. Letos se přes agentury odhadem prodají zhruba 2 miliony dovolených. Zhruba 10 tisíc pak lidé vyreklamují. Vychází to z nových údajů Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Nejčastějším důvodem stížností je nedostatečný úklid v hotelu nebo služby delegáta.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

K potápěčské stanici postupně přibyl i hotel | Foto: Štěpán Macháček

Paní Iva si pro letošní dovolenou s dcerou vybrala řecký ostrov Kréta. Jenže z cesty si letos nepřivezla jen hezké zážitky. Volno pokazil neochotný delegát, který neuměl v cizině poradit.

„Ohledně jízdenek do autobusu, špatné informace, lépe jsme je koupili v marketu než u řidiče, kde on nám říkal, že jsou o polovinu dražší.“ Na služby delegáta si po návratu z dovolené paní Iva stěžovala. Cestovní kancelář jí ale nevyšla vstříc.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jaké služby Češi po dovolené nejčastěji reklamují, zjišťovala Barbora Kladivová

Podle nových údajů Asociace českých cestovních kanceláří a agentur je odmítnutých reklamací až 70 procent. Právě služby delegáta patří společně se stížnostmi na kvalitu úklidu v hotelech nebo třeba chybějící balkon u pokoje k nejčastějším. Přesto podíl reklamovaných zájezdů v letošním roce klesl na půl procenta.

„Čeští turisté již vědí, že žádat o odškodnění za takzvaně zkaženou dovolenou lze pouze v případech, ke kterým v souladu se zákonem dojde, to znamená, musí dojít k pochybení ze strany cestovní kanceláře a v důsledku toho ke zmaření nebo zkrácení zájezdu,“ vysvětluje výkonná ředitelka asociace Kateřina Petříčková.

Stovky stížností na špatné služby cestovních kanceláří přijdou každým rokem i do spotřebitelského centra dTest. Na to, aby byla reklamace uznána, je nutné mít důkazy. A včas podat reklamaci.

„Je potřeba pamatovat na to, že máme pouze jeden měsíc po návratu ze zájezdu,“ říká právník dTestu Lukáš Zelený.

Jan Papež z Asocice cestovních kanceláří ale dodává, že většina společností se snaží problémy klientů vyřešit už na místě.

„Je to také o tom, zda za tu chybu, kterou klient reklamuje, může cestovní kancelář, nebo zda za ni může některý z dodavatelů. Pokud za ni může některý z dodavatelů, tak se cestovní kancelář snaží vždy velmi rychle chybu napravit, pokud ale za ni může sama, tak se občas stává, že je trochu liknavější.“

Každý den těstoviny, stěžovali si klienti v Itálii

Aby cestovatelé řešili problémy po dovolených co nejméně, je dobré si ještě před zakoupením samotného zájezdu prostudovat hodnocení hotelu. I tady by ale lidé měli být podle Lukáše Zeleného ostražití. Hodnocení totiž můžou být falešná.

„Buď si je může napsat sama ta společnost, nebo si najme někoho, kdo jí falešné recenze napíše.“ S tím souhlasí i Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří. Podle něj používají takové recenze hlavně hotely v nižších kategoriích.

Cestovní agentury ale v letošním půlroce řešily i úsměvné reklamace. Třeba když si klienti stěžovali na dovolené v Itálii, že každý den byly k večeři těstoviny. Jiným klientům zase na balkoně snědli jídlo racci.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru