Češi v roce 2016 darovali na dobročinné účely 6,8 miliardy korun. Úspěšné jsou dárcovské SMS
Z údajů Fóra dárců vyplývá, že Češi letos přispěli na dobročinné účely částkou ve výši 6,8 miliardy korun. Polovinu celkového odhadu věnovaly firmy, dalších 1,6 miliardy korun individuální dárci. Ti pomáhají nejčastěji převodem peněz na účet.
„U firem vidíme, že investují hodně do regionálních a komunitních projektů, do podpory menších organizací v regionech. U individuálních dárců vidíme, že rádi přispívají na projekty, kterých se mohou stát třeba součástí,“ popisuje výkonná ředitelka Fóra dárců Klára Šplíchalová.
Oblíbené jsou třeba crowdfundingové kampaně. Stabilním příjmem jsou pro organizace dárcovské SMS zprávy. Nejčastěji podporují lidé touto cestou sociální a zdravotní projekty. Letos pošlou Češi podle odhadů Fóra dárců přes 1,3 milionu dárcovských esemesek.
„V uplynulém roce darovaly firmy 3,4 miliardy korun, u individuálních dárců šlo o 1,6 miliardy korun. U veřejných sbírek se nám podařilo zmapovat, že lidé darovali tímto způsobem zhruba 600 milionů korun,“ uvedla Šplíchalová a dodala:
„Dělali jsme také podrobnou analýzu nadací a nadačních fondů jak firemních, tak nefiremních a tam se příspěvek na dobrou věc pohybuje přes 1,2 miliardy korun.“