Prodej neplatných vstupenek a nevrácení peněz. ČOI varuje před internetovou burzou Viagogo

Česká obchodní inspekce (ČOI) varuje spotřebitele před portálem Viagogo. Od začátku roku obdržela 40 stížností na tento server. Nejčastěji se týkaly navyšování ceny vstupného během objednávky, nemožnosti stornovat transakci, ale také neplatných vstupenek, nevrácení peněz za vstupenku na zrušený koncert apod. Provedená kontrola prokázala použití nekalé obchodní praktiky. Inspekce serveru dala pokutu 60 000 Kč, uvedla v pátek ČOI v tiskové zprávě.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká obchodní inspekce

Česká obchodní inspekce | Foto: Martin Svozílek

V jedné ze stížností spotřebitelka podle ČOI například uvádí, že si zakoupila tři lístky na sportovní utkání Sparta-Slavie v ceně 896 Kč. Na webu se jí vygenerovalo, kromě ceny za samotné vstupenky, také 3 × 90 Kč dopravné a 3 × 319 Kč poplatek za údajnou rezervaci.

Bazary si nezaznamenávají údaje zákazníků. ČOI udělila provozovatelům 61 pokut za 137 tisíc korun

Číst článek

„Bohužel už se mi nepodařilo zrušit tento příkaz a platba byla provedena. Okamžitě poté jsem chtěla objednávku zrušit, k mému překvapení mi bylo sděleno, že obdržím částku 3 × 896 Kč v případě zrušení, že poplatky si ponechají,“ uvádí stížnost.

Britský soud nepomůže

Při kontrolním nákupu vstupenky na Robbieho Williamse v ceně 2681 Kč server rovněž započítal rezervační poplatky a DPH, aniž by byl spotřebitel seznámen se skutečnou finální cenou vstupenky. „Jedná se o neseznámení spotřebitele s cenou, užití nekalé obchodní praktiky. Navíc také na webových stránkách nejsou pro spotřebitele řádně uvedeny informace o jeho právech, ani povinná informace o mimosoudním řešení sporů,“ uvedl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Společnost Viagogo, která sídlí ve Švýcarsku, bude po nedávném rozhodnutí britského soudu muset zřejmě závazně poskytovat spotřebitelům více informací nejen ohledně cen při prodeji nabízených vstupenek.

Dvě třetiny starožitníků neprošly kontrolou ČOI. Neověřovali, od koho nakupují předměty

Číst článek

Českým spotřebitelům však podle ČOI rozhodnutí britského soudu patrně nepomůže, protože nebude mít přeshraniční dosah a bude se nejspíše týkat pouze verze stránek určené pro britské spotřebitele.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme