Česká pošta nedoručila všechny zásilky, zjistila kontrola
Česká pošta vloni neplnila všechny své povinnosti tak, jak měla. Zjistil to Český telekomunikační úřad. Navíc ani nenapravila chyby z minulých let. Nejvážnějším prohřeškem je to, že zaměstnanci pošty ukládali zásilky, aniž se je pokusili doručit.
"Největší problém je s doručováním až do domu zákazníků. Tato skutečnost byla zjištěna a bohužel byla opakovaně zjišťována i v minulých letech," řekl náměstek předsedy rady Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) Marek Ebert.
Česká pošta, podle ředitele odboru poštovní licence České pošty Jana Mrázka, ale jen za loňský rok doručila šest set čtyřicet jedna milionů obyčejných a doporučených zásilek, třicet jedna milionů balíků a osmdesát pět milionů poštovních poukázek.
Ředitel odboru poštovní licence České pošty Jan Mrázek a náměstek předsedy rady Českého telekomunikačního úřadu Marek Ebert v pořadu Radiofórum.
"Jistý výsek stížností představuje prakticky zanedbatelnou statistickou veličinu, která tvoří jednu stotisícinu procenta, " vysvětlil Mrázek. Většina pracovníku pošty tak podle něj pracuje kvalitně a pošta v České republice funguje.
Doručování však nebylo jediným problémem, který ČTÚ odhalil. "V mnoha případech se ukázalo, že nastavení otevírací doby pošt nerespektovalo místní podmínky," uvedl Ebert. Lidé si pak podle něj nestíhali zásilky na některých poštách vybírat.
Mrázek ale oponuje tím, že případné stížnosti vyřizuje úsek provozu, který situaci s otevírací dobou poté řeší.